لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۴:۴۸

حمله با چاقو به مسافران قطاری در آلمان دو کشته بر جای گذاشت


پلیس آلمان روز چهارشنبه پنجم بهمن خبر داد که در حمله یک مهاجم مسلح به چاقو به مسافران قطاری در شمال این کشور دو نفر کشته و چندین نفر مجروح شده‌اند.

سخنگوی پلیس فدرال آلمان افزود که این حمله در قطاری که بین شهرهای هامبورگ و کیل در حرکت بود روی داده و مهاجم در ایستگاه شهر بروکشتدت دستگیر شده است.

هنوز تعداد دقیق مجروحان و شدت جراحات آنها اعلام نشده ولی برخی از رسانه‌های محلی تعداد زخمی‌ها را پنج نفر اعلام کرده‌اند.

وزیر کشور ایالت شلوسویگ - هولشتاین که حادثه در آنجا روی داده است گفت از این حمله «شوکه شده» و با قربانیان و اعضای خانواده آنها ابراز همدردی کرد. او افزود که پلیس محلی و پلیس فدرال آلمان تحقیقات برای تشخیص انگیزه این حمله را آغاز کرده‌اند.

شرکت راه‌آهن ملی آلمان اعلام کرد که به دلیل تحقیقات پلیس در اطراف محل حادثه، حرکت تعدادی از قطارها بین دو شهر هامبورگ و کیل، مرکز ایالت شلوسویگ - هولشتاین لغو شده است.

آلمان در سال‌های اخیر شاهد چندین حمله مرگبار توسط مهاجمان مسلح به چاقو بوده است. برخی از این حملات توسط اسلام‌گرايان افراطی و برخی دیگر توسط افراد مبتلا به بیماری‌های روانی انجام شده است.

در سال ۲۰۲۱ یک اسلام‌گرای جهادی اهل سوریه به جرم حمله با چاقو به یک زوج همجنس‌گرا در شهر درسدن در شرق آلمان که به مرگ یکی و زخمی شدن دیگری منجر شد به حبس ابد محکوم شد.

در دسامبر گذشته نیز یک مرد سوری‌تبار به جرم حمله با چاقو با انگیزه اسلام‌گرایانه به مسافران یک قطار که به مجروح شدن پنج نفر منجر شد در دادگاه به ۱۴ سال حبس محکوم شد.

همچنین در سال ۲۰۲۱ در شهر ووئرتسبورگ در جنوب آلمان یک مرد اهل سومالی با چاقو سه نفر را کشت. دادگاه تشخیص داد که مهاجم به بیماری روانی شدید مبتلا است و او در یک آسایشگاه روانی زير نظر پلیس زندانی شد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری فرانسه؛ ش.ر/س.ن
XS
SM
MD
LG