لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۸ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۵:۵۹

واشینگتن‌پست: آمریکا میلیون‌ها دُز واکسن فایزر برای اهدا به جهان خریداری می‌کند


روزنامه «واشینگتن‌پست» روز جمعه ۲۶ شهریور به نقل از دو منبع مطلع از طرح آمریکا برای خریداری صدها میلیون دز اضافی واکسن کرونای فایزر با هدف اهدا به سراسر جهان خبر داد.

به گفته این دو منبع که نخواستند نام‌شان فاش شود، قرار بود خبر این معامله هفته آینده، همزمان با برگزاری نشست مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نیویورک اعلام شود.

به نوشته روزنامه واشینگتن‌پست، هنوز جزییات این قرارداد نهایی نشده و شرکت فایزر و کاخ سفید نیز تاکنون در این زمینه اظهار نظر نکرده‌اند.

جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا، بر اهمیت کارزار واکسیناسیون جهانی به عنوان راهی برای شکست ویروس کرونا تاکید کرده است و ایالات متحده قصد دارد در حاشیه نشست مجمع عمومی، یک اجلاس مجازی نیز با محوریت بیماری کووید-۱۹ برگزار کند.

بر اساس پیش‌نویس سندی که به رویت خبرگزاری رویترز رسیده است، آمریکا از رهبران کشورهای سراسر دنیا می‌خواهد تا از اهداف این کشور برای پایان دادن به همه‌گیری کووید- ۱۹ از جمله واکسیناسیون ۷۰ درصد از جمعیت جهان تا پایان سال ۲۰۲۲ حمایت و پشتیبانی کنند.

واکسن محصول مشترک «فایزر» و «بیواِن تک» روز اول شهریور ماه مجوز کامل برای تزریق به افراد بالای ۱۶ سال را از سازمان غذا و داروی آمریکا دریافت کرد. مجوز اضطراری استفاده از این واکسن در دسامبر ۲۰۲۰ صادر شده بود.

سازمان جهانی بهداشت در روزهای گذشته اقدام برخی کشورها در تزریق دز سوم واکسن کرونا به مردم خود را در حالی‌که میلیاردها تن در جهان واکسن ندارند، اخلاقی ندانست اما از کشور خاصی نام نبرد.

با استفاده از گزارش خبرگزاری رویترز و وب‌سایت رادیو فردا/ آ.ت/ س.ن
XS
SM
MD
LG