لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
سه شنبه ۲۹ اسفند ۱۴۰۲ تهران ۱۳:۲۱

تدابیر بهداشتی در فرودگاه‌های آمریکا به دلیل نگرانی از شیوع ویروس جدید چینی


آزمایشگاه تحقیقاتی در شهر ووهان در استان هوبئی چین.
آزمایشگاه تحقیقاتی در شهر ووهان در استان هوبئی چین.

مقام‌های آمریکایی روز جمعه اعلام کردند، در چند فرودگاه عمده این کشور تدابیر بهداشتی و معاینه برای مسافرانی که از شهر «ووهان» چین وارد ایالات متحده می‌شوند، در نظر گرفته شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، تاکنون این ویروس ناشناخته و جدید چینی باعث مرگ دو نفر شده است.

قرار است مسافران چینی از ووهان در فرودگاه‌های سانفرانسیسکو، جان اف کندی نیویورک و لس آنجلس مورد معاینه قرار گیرند.

مرکز پیشگیری و کنترل اعلام کرده است که چین از وجود ۴۵ بیمار مبتلا به این ویروس خبر داده است. گفته می شود، این بیماری در ووهان، استان هوبئی چین، از طریق بازار ماهی و حیوانات غیر اهلی منتقل شده است. دو مورد مبتلا به این ویروس نیز در تایلند گزارش شده است.

دانشمندان یک مرکز تحقیقاتی در لندن نیز گفته‌اند، احتمالا شمار مبتلایان در حدود ۱۷۲۳ باشد .

هفته گذشته سازمان بهداشت جهانی اعلام کرد موارد شبه ذات‌الریه در ووهان احتمال دارد ناشی از «کرونا ویروس» جدید و تا کنون ناشناخته‌ای باشد.

کرونا ویروس‌ها دربرگیرنده ویروس‌های مختلفی هستند که از سرماخوردگی شایع تا عامل بیماری‌های مرگبار «سارس» و «مرس» را در بر می‌گیرند.

آرناود فنتانت ، رئیس بخش اپیدمیولوژی انستیتو پاستور در پاریس، گفته است، این ویروس جدید هفتمین نوع شناخته شده کروناویروس است که می تواند به انسان منتقل شود.

بین سالهای ۲۰۰۰ تا ۲۰۰۳ میلادی مقام‌های دولت چین هفته‌ها پیش از شیوع بیماری «سارس» آن را کشف کرده بودند، اما در نهایت افزایش مرگ شهروندان و شایعات بود که پکن را مجبور کرد از کشف ویروس خبر دهد.

۳۴۹ تن در اثر ابتلا به سارس در چین جان خود را از دست دادند. این بیماری جان ۲۴۹ تن دیگر را در هنگ‌کنگ گرفت. شماری هم در سنگاپور، تایوان و کانادا به این بیماری مبتلا شدند.

علاوه بر آن شیوع سارس به نگرانی‌های گسترده و تنش‌های اجتماعی و سیاسی فراوانی دامن زد.

منابع: خبرگزاری فرانسه و رادیو فردا
XS
SM
MD
LG