لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۳۰ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۸:۴۲

اتهام آمریکا علیه سه نفر به دلیل تلاش برای انتقال قطعات پهپاد به حزب‌الله لبنان


دولت آمریکا گروه حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی می‌داند.
دولت آمریکا گروه حزب‌الله لبنان را یک گروه تروریستی می‌داند.

گزارش ها حاکی است که مقام های دادستانی فدرال آمریکا سه نفر را به تلاش برای«انتقال غیرقانونی» قطعات پهپاد، هواپیمای بدون سرنشین،از آمریکا برای حزب الله لبنان متهم کرده اند.

به گزارش رویترز، وزارت دادگستری آمریکا در بیانیه ای اعلام کرده است اسامه درویش حمده و عصام درویش حمده هم اکنون در افریقای جنوبی در بازداشت هستند و سمیر احمد بررو هم اکنون فراری و تحت تعقیب است.

در کیفر خواست علیه این سه نفر آمده است که آنها بین سال های ۲۰۰۹ تا ۲۰۱۳تلاش کرده اند تا کالاهایی از جمله دوربین، موتور و دیگر قطعات پهپاد را برای گروه حزب الله لبنان ارسال کنند.

به گزارش آسوشیتدپرس، دفتر دادستان فدرال ایالت مینه‌سوتا نیز اعلام کرده است، این سه نفر شهروند لبنان هستند و دو تن از آنها با یکدیگر برادر هستند.

طبق این گزارش، اسامه درویش حمده و عصام درویش حمده روز سه شنبه در آفریقای جنوبی بازداشت شده اند و قرار است به آمریکا تحویل داده شوند.

مقام های دادستانی فدرال ایالت مینه سوتا اعلام کرده اند که این دو برادر قرار است در روز ۲۶ فوریه (۱۰ روز دیگر) در دادگاه فدرال این منطقه حاضر شوند.

براساس این گزارش، اسامه درویش حمده همچنین تابعیت آفریقای جنوبی را نیز دارد. این در حالی است که محل سکونت برادرش مشخص نشده است.

آسوشیتدپرس می گوید، گروه حزب الله احتمالا از سال ۲۰۰۴ شروع به استفاده از پهپاد کرده است.

حزب‌الله لبنان که از مهم‌ترین گروه‌های مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران است از سوی شماری از کشورهای جهان، از جمله ایالات متحده، یک گروه تروریستی محسوب می‌شود.

وزارت امور خارجه آمریکا از سال ۱۹۹۷ گروه حزب الله لبنان را در فهرست گروه های تروریستی قرار داده است.

با استفاده از گزارش های رویترز و آسوشیتدپرس؛ خ.ک
XS
SM
MD
LG