لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۵:۰۷

۹۰ میلیون رای پیش از موعد در انتخابات آمریکا؛ تداوم تلاش‌های ترامپ و بایدن


در حالی که تا روز شنبه ۱۰ آبان بیش از ۹۰ میلیون نفر پیش از موعد رای خود را به صندوق‌ها انداخته یا پست کرده‌اند، دونالد ترامپ و رقیب او جو بایدن در ایالت‌های کلیدی آمریکا به فعالیت‌های انتخاباتی خود برای بسیج هوادارانشان ادامه دادند.

تنها سه روز مانده به پایان فعالیت‌های انتخاباتی، میزان آرا پیش از موعد در انتخابات ۲۰۲۰ آمریکا در حدود ۶۵ درصد کل آرا ریخته شده به صندوق در انتخابات ریاست جمهوری سال ۲۰۱۶ است.

این رکورد بی سابقه در آرا پیش از موعد، نشان از رقابت فشرده دو نامزد حزب جمهوری خواه و دموکرات در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا دارد.

رویترز می‌گوید، یک احتمال دیگر می‌تواند با شیوع ویروس کرونا و نگرانی از تجمع در حوزه انتخابیه در روز انتخابات مرتبط باشد. به همین دلیل تعداد بیشتری از رای دهندگان، رای خود را زودتر به صندوق‌ها انداخته یا پست کنند.

«اگر پنسیلوانیا را ببریم، دیگر تمام است»

دونالد ترامپ، نامزد حزب جمهوریخواه روز شنبه در چهار نقطه ایالت «رقابتی و کلیدی» پنسیلوانیا برنامه انتخاباتی برگزار کرد.

رویترز می‌گوید، هدف کمپین دونالد ترامپ این است بتواند آرا مستقلان در حومه شهر فیلادلفیا و مناطق غرب ایالت پنسیلوانیا را کسب کند.

دونالد ترامپ در انتخابات سال ۲۰۱۶ با اختلاف اندکی در ایالت پنسیلوانیا به پیروزی رسید. اکنون نیز پیش بینی شده است، او برای پیروز در انتخابات سال ۲۰۲۰ نیاز دارد در این ایالت به پیروزی برسد.

نامزد حزب جمهوریخواه در سخنرانی انتخاباتی خود در «ریدینگ» گفت:« اگرپنسیلوانیا را ببریم، دیگر تمام است.»

رویترز می‌گوید، مقام‌های برگزار انتخابات در ایالت پنسیلوانیا و ویسکانسین می‌گویند که چند روز طول می‌کشد که آرا در این دو ایالت به طور کامل شمرده شود. به همین دلیل ممکن است شب انتخابات مشخص نشود که چه کسی در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ به پیروزی رسیده است.

در همین حال قرار است یک قاضی فدرال در تگزاس در یک جلسه دادرسی اضطراری در خصوص تصمیم مقامات هوستون برای صدور مجوز رای دادن از داخل خودرو را بررسی کند. تصمیم دادگاه می‌تواند سرنوشت ۱۰۰ هزار رای ریخته شده به صندوق در منطقه هریس که به دموکرات‌ها متمایل است، تعیین کند.

از سوی دیگر، جو بایدن، نامزد حزب دموکرات نیز روز شنبه دونالد ترامپ را متهم کرد که برای مقابله با شیوع ویروس کرونا در آمریکا برنامه و راهبری ندارد.

جو بایدن به همراه باراک اوباما، رئیس جمهوری سابق آمریکا در یک تجمع انتخاباتی در ایالت میشیگان شرکت کرد.

جو بایدن برای کسب ۲۷۰ رای الکترو کالج، در تلاش است در ایالت‌های رقابتی که به جمهوری‌خواهان متمایل هستند و دونالد ترامپ در سال ۲۰۱۶ در آنها به پیروزی رسیده بود از جمله آریزونا و جورجیا، برنامه انتخاباتی برگزار کند.

منبع: رویترز
XS
SM
MD
LG