لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۰

آمریکا دو وب‌سایت وابسته به کتائب حزب‌الله را مسدود کرد


عکس از وب‌سایت دادگستری آمریکا، ویرجینیا
عکس از وب‌سایت دادگستری آمریکا، ویرجینیا

وزارت دادگستری ایالات متحده روز پنج‌شنبه، پنجم فروردین‌ماه، اعلام کرد دو وب‌سایتی را که از سوی گروه‌ «تروریستی» خارجی مورد استفاده قرار می‌گرفته مسدود کرده است.

بر اساس این گزارش، این وب‌سایت‌ها مورد استفاده گروه شبه‌نظامی کتائب حزب‌الله عراق بوده است.

نام این دو وب‌سایت المعلومه و آر.‌ام.‌ان.نت و اتهام آنها ترویج «افراطی‌گری، خشونت و سخنان نفرت‌انگیز» اعلام شده است.

وزارت دادگستری آمریکا اعلام کرده که واشینگتن به ضربه زدن به «سازمان‌های تروریستی خارجی همچون کتائب حزب‌الله که تلاش می‌کنند از راه استفاده از زیرساخت های سایبری ایالات متحده به امنیت ملی این کشور، آسیب وارد کنند» ادامه خواهد داد.

آمریکا در سال ۹۹ نیز دو وب‌سایت دیگر وابسته به این گروه را مسدود کرده بود.

گروه کتائب حزب‌الله مورد حمایت جمهوری اسلامی است و در فهرست گروه‌های تروریستی آمریکا، امارات و ژاپن قرار دارد.

سال ۹۸ نیز ایالات متحده به‌دلیل حملات آن‌ها به اماکن دیپلماتیک و نیروهای نظامی آمریکا در عراق، پایگاه‌های این گروه را مورد حمله قرار داد که در جریان آن ده‌ها نفر کشته شدند.

طی یک سال گذشته بیش از ده گروه کوچک مشابه شیعه‌مذهب در عراق اعلام موجودیت کرده و مسئولیت حملات راکتی مختلف را به عهده گرفته‌اند.

اما مقام‌های امنیتی آمریکایی و عراقی می‌گویند که این گروه‌ها، جنبه پوششی و صوری برای گروه‌های بزرگ‌تر مورد حمایت ایران نظیر کتائب حزب‌الله و عصائب اهل حق را دارند.

از جمله این گروه‌ها یکی هم گروه موسوم به «اولیاء دم» است که اواخر بهمن‌ماه سال پیش مسئولیت شلیک مرگبار سه راکت به اطراف فرودگاه بین‌المللی اربیل در نزدیکی محل استقرار نیروهای آمریکایی در شمال عراق را بر عهده گرفت.

با استفاده از گزارش وب‌سایت دادگستری آمریکا و رادیوفردا/ ب. ب./ ف. دو.
XS
SM
MD
LG