لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۶:۴۸

ممنوعیت استفاده از محصولات شرکت کاسپرسکی روسیه در موسسات دولتی آمریکا


وزارت امنیت داخلی آمریکا روز چهارشنبه ۲۲ شهریور از نهادها و موسسات دولتی این کشور خواسته است که کلیه نرم افزارهای «کاسپرسکی لب» را از سیستم های خود حذف کنند.

به گزارش رویترز، وزارت امنیت داخلی آمریکا نگران است که «کاسپرسکی لب» با نهادهای اطلاعاتی روسیه همکاری داشته باشد به همین خاطر استفاده از نرم افزارهای این شرکت می تواند امنیت ملی را به مخاطره بیندازد.

وزارت امنیت داخلی آمریکا به نهادها و آژانس های دولتی ۳۰ روز فرصت داده است تا محصولات کاسپرسکی را در سیستم های خود شناسایی کنند و ظرف ۹۰ روز نسبت به توقف استفاده از این محصولات و جایگزین کردن آنها اقدام کنند.

در بیانیه وزارت امنیت داخلی آمده است: نگرانی هایی در خصوص ارتباط برخی از مقام های کاسپرسکی با نهادهای اطلاعاتی امنیتی و دیگر موسسات دولتی روسیه وجود دارد و قوانین روسیه به نهادهای اطلاعاتی این کشور اجازه می دهند تا از کاسپرسکی برای ردگیری ارتباطات در شبکه های روسی کمک بگیرد.

این بیانیه اضافه کرده است: این خطر وجود دارد که دولت روسیه، مستقلا یا با همکاری کاسپرسکی، بتواند از طریق امکانی که محصولات کاسپرسکی فراهم می کنند ،به اطلاعات فدرال و سیستم های اطلاعاتی دسترسی پیدا کند و بر امنیت ملی آمریکا مستقیما اثر بگذارد.

با این حال وزارت امنیت داخلی آمریکا می گوید که به شرکت کاسپرسکی این فرصت را می دهد که مکتوب به مسائل مطرح شده در این زمینه پاسخ دهد.

شرکت کاسپرسکی طی ماه های اخیر بارها هرگونه همکاری و نزدیکی با دولت روسیه را رد کرده است.

رویترز می گوید، به رغم این انکارها، شرکت کاسپرسکی نتوانسته است اعتمادها را در این زمینه جلب کند و هفته گذشته شرکت «بست بای»، بزرگترین شرکت خرده‌فروشی وسایل الکترونیکی در آمریکا، اعلام کرد که فروش ضدویروس کاسپرسکی را در فروشگاه‌های خود متوقف کرده است.

در همین حال،شرکت کاسپرسکی روز چهارشنبه در بیانیه ای ضمن رد اتهامات اعلام کرده است: تاکنون هیچ فرد یا سازمانی شواهد معتبری در این زمینه ارائه نکرده است، چرا که این ادعاها و اتهامات برپایه فرضیات نادرست استوار است.

به گزارش رویترز کاسپرسکی یکی از مهم ترین تولید کنندگان ضد ویروس در جهان است و هم اکنون بیش از ۴۰۰ میلیون مشتری در سراسر دنیا دارد. این شرکت در سال ۱۹۹۷ تاسیس شده است.

XS
SM
MD
LG