لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۹ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۷:۱۸

عملیات جست‌وجو برای یافتن ملوان نیروی دریایی آمریکا در دریای عرب ادامه دارد


ناو هواپیمابر آمریکایی نیمیتس
ناو هواپیمابر آمریکایی نیمیتس

ناوگان پنجم دریایی آمریکا مستقر در بحرین شامگاه یکشنبه ۱۶ شهریور در بیانیه‌ای از مفقود شدن یک ملوان نیروی دریایی این کشور در بخش شمالی دریای عرب خبر داد. آب‌های این بخش از دریای عرب روبه‌روی سواحل مکران ایران قرار دارند.

به نوشته خبرگزاری آسوشیتدپرس به نقل از ربکا ریبارچ، سخنگوی نیروی دریایی آمریکا، عملیات جست‌وجو و نجات ملوان ناپدید شده توسط ناو هواپیمابر نیمیتس و کشتی یواس‌اس پرینستون تا روز دوشنبه ادامه یافته است.

ناو هواپیمابر کلاس نیمیتس، قدیمی‌ترین ناو نیروی دریایی آمریکا است که حامل تقریباً پنج هزار خدمه شامل ملوان‌ها و تفنگداران دریایی است.

در همین حال، این سخنگو بنابر سیاست نیروی دریایی آمریکا از اعلام هویت ملوان مفقودشده خودداری کرده است.

ناوگان پنجم نیروی دریایی آمریکا مستقر در سواحل بحرین، حافظ تأمین منافع این کشور در خلیج فارس، دریای عمان، دریای سرخ، خلیج عدن و بخش‌هایی از اقیانوس هند است.

عملیات جست‌وجو برای نجات ملوان ناپدید شده در حالی ادامه دارد که در ماه‌های اخیر، تنش‌ها با ایران در پی رزمایش دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس رو به افزایش گذاشته است.

پیش از این در تاریخ هفتم مرداد، در جریان مانور نظامی ایران و به دنبال فرود آمدن سه موشک در آب‌های نزدیک به پایگاه‌های میزبان نیروهای آمریکایی در قطر و امارات، نیروهای آمریکایی در این پایگاه‌ها به حالت آماده‌باش درآمدند.

پیشتر ربکا ریبارچ رزمایش دریایی سپاه پاسداران در خلیج فارس را اقدامی «غیرمسئولانه و بدون ملاحظه» خوانده بود.

XS
SM
MD
LG