لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۱:۴۵

اقدامات دولت ترامپ برای مقابله با کرونا؛ آمریکا ورود مسافران از ایران را محدود کرد


مایک پنس اقدامات دولت آمریکا را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.
مایک پنس اقدامات دولت آمریکا را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشریح کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا و مایک پنس، معاون اول او، روز شنبه ۱۰ اسفند در یک کنفرانس خبری اقدامات دولت این کشور را برای مقابله با شیوع ویروس کرونا تشریح کردند.

مایک پنس در این کنفرانس خبری از ممنوعیت سفر برای شهروندان ایرانی و شهروندان غیر آمریکایی که در ۱۴ روز گذشته در ایران بوده اند خبر داد. همچنین از شهروندان آمریکا خواسته شده از سفر به مناطقی از ایتالیا و کره جنوبی که گرفتار شیوع ویروس کرونا هستند، خودداری کنند.

این کنفرانس خبری همزمان با فوت یک شهروند آمریکایی در ایالت واشینگتن بر اثر ابتلا به ویروس کووید ۱۹ یا کرونا برگزار شد.

مایک پنس گفت: رئیس جمهوری امروز مجوز اعمال محدودیت مضاعف بر ایران را داد. از قبل ایرانی ها اجازه ورود به ایالات متحده را ندارند، اما این محدودیت سفر را تعمیم می دهیم و شامل تمامی شهروندان خارجی می شود که در ۱۴ روز گذشته به ایران سفر کرده اند.

معاون اول رئیس جمهوری آمریکا تصریح کرده است: ما سطح هشدار سفر را به سطح چهارم ارتقا می دهیم و از شهروندان آمریکا می‌خواهیم به بخش‌های خاصی از ایتالیا و کره جنوبی سفر نکنند.

مایک پنس تاکید کرد: ما از شهروندان آمریکایی می خواهیم به بخش هایی از کره جنوبی و ایتالیا که به شدت تحت تاثیر شیوع ویروس کرونا قرار گرفته اند، سفر نکنند.

دونالد ترامپ هم گفته است که روز دوشنبه با مدیران شرکت های داروسازی در خصوص ساخت واکسن برای این ویروس دیدار خواهد کرد.

رئیس جمهوری آمریکا گفته است، ما خیلی زود اقدام کردیم. این تصمیمی بود که در واقع معلوم شد که اقدامی حیاتی بوده است و به یک معنا نجات دهنده بود.

دونالد ترامپ در ادامه به آمار تلفات و مبتلایان به ویروس کرونا در چین اشاره کرد و گفت به نظر می رسد چین پیشرفت های مهم در مقابله به این ویروس به دست آورده است و شمار (مبتلایان) در حال کاهش است.

به گزارش «سی ان بی سی» تاکنون ۶۴ مورد ابتلا به ویروس کرونا در امریکا تایید شده است. اما دو مورد ابتلا تایید شده در روزها جمعه و اوایل این هفته نشان می‌دهند که ابتلای آنها منشا خارجی ندارد.

۳۹ آمریکایی که با کشتی تفریحی دیاموند پرنسس مسافرت کرده‌اند نیز به ویروس کرونا مبتلا شده‌اند.

چین تاکنون بیشترین امار قربانیان ابتلا به ویروس کرونا را داشته است. ایران، ایتالیا و کره جنوبی نیز پس از چین بیشترین آمار مرگ و میر بر اثر ویروس کرونا را داشته‌اند. شمار قربانیان این ویروس در ایران طبق گزارش‌های رسمی تا روز شنبه به ۴۳ نفر رسیده است. ایتالیا نیز ۲۹ نفر تلفات داشته است.

مرکز کنترل و پیشگیری بیماری‌ها در کره جنوبی بامداد یکشنبه اعلام کرد با تایید ۳۷۶ مورد جدید ابتلای به ویروس کرونا٬ شمار مبتلایان به این ویروس در کشور به سه هزار و ۵۲۶ نفر رسیده است.

آمار قربانیان ویروس کرونا در کره جنوبی ۱۷ نفر اعلام شده است.

XS
SM
MD
LG