لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۱۰:۳۶

قرنطینه ملوانان ناو هواپیمابر آمریکایی به دلیل ابتلا به ویروس کرونا


ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا
ناو هواپیمابر تئودور روزولت آمریکا

گزارش‌ها حاکی است که ناخدای ناو هواپیمابر روزولت آمریکا برای مقابله با شیوع ویروس کرونا، کووید ۱۹، در این ناو هواپیمابر خواستار قرنطینه ملوانان و خدمه آن شده است.

به گزارش آسوشیتدپرس، ناخدای ناو هواپیمابر تئودور روزولت در نامه‌ای به وزارت دفاع آمریکا گفته است، شیوع ویروس کرونا با شیب تند و تصاعدی در جریان است و برای مقابله با آن قرنطینه شمار زیادی از خدمه ضروری به نظر می‌رسد.

این ناو هواپیمابر با پنج هزار خدمه هم اکنون در گوام پهلو گرفته است. جزیره گوام در غرب اقیانوس آرام توسط ایالات متحده اداره می‌شود، اما قلمرو این کشور نیست.

گزارش‌ها حاکی است که دست کم نتایج تست ویروس کرونا ۱۰۰ نفر از خدمه و ملوانان این ناو هواپیمابر مثبت بوده است و هم اکنون چگونگی مقابله با این بیماری به دلیل وضعیت کار بر روی عرشه این ناو مشکل ساز شده است.

در نامه ناخدا برت کروزیر که نسخه از آن را آسوشیتدپرس دریافت کرده، آمده است: در حال جنگ نیستیم. نیازی نیست که ملوانان بمیرند. اگر ما اکنون اقدام نکنیم، در حفظ جان ملوانان خود ، قابل اعتمادترین دارایی‌هایمان، قصور کرده‌ایم.

یک مقام نیروی دریایی که خواست نامش فاش نشود به آسوشیتدپرس گفته است، ناخدا برت کروزیر روز یکشنبه در خصوص چالش‌ها پیش رو برای قرنطینه کردن ملوانان هشدار داده بود.

طبق این گزارش ناخدا برت کروزیر خواستار امکانات و جا برای قرنطینه کردن ملوانان در ساحل شده است.

جان آكویلینو ، فرمانده ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام سه شنبه به خبرنگاران گفت كه نیروی دریایی در تلاش است تا آنجا كه ممكن است تعداد بیشتری از ملوان را از عرشه به خشکی منتقل کند، ولی بخش از خدمه اصلی را برای تامین خدمات ضروری روی عرشه ناو هواپیمابر تئودور روزولت نگه خواهد داشت.

جان آكویلینو گفت، هر چند ممکن است که تخلیه نیروها با سرعت مورد نظر فرمانده ناو هواپیمابر انجام نشود، اما این امر به صورت چرخشی انجام خواهد شد. یعنی بخشی از ملوانان برای ۱۴ روز در قرنطینه در ساحل خواهند بود، آنگه به عرشه ناو منتقل خواهند شد تا دیگران هم بتوانند برای قرنطینه به ساحل منتقل شوند.

وی با این حال تایید کرد که یک هزار نفر از خدمه این ناو هواپیمابر تئودور روزولت به ساحل منتقل شده‌اند.

فرمانده ناوگان آمریکا در اقیانوس آرام با این حال گفت هنوز هیچ از یک از ملوانان به دلیل ویروس کرونا در بیمارستان بستری نشده‌اند.

طبق این گزارش اکثر ملوانان مبتلا به ویروس کرونا، داری علائم خفیف یا متوسط مانند تب و سرفه هستند.

XS
SM
MD
LG