لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
شنبه ۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۰۴:۳۳

دادگاه ونزوئلا حکم بازداشت یکی از رهبران مخالف دولت را صادر کرد


لئوپولد لوپز درآغاز دور تازه اعتراضات در ونزوئلا به همراه دیگر مخالفان در یک پایگاه هوایی در کاراکاس حاضر شد.
لئوپولد لوپز درآغاز دور تازه اعتراضات در ونزوئلا به همراه دیگر مخالفان در یک پایگاه هوایی در کاراکاس حاضر شد.

دادگاه عالی ونزوئلا روز پنجشنبه ۱۲ اردیبهشت حکم بازداشت لئوپولد لوپز، یکی از رهبران مخالف حکومت نیکلاس مادورو را صادر کرده است.

در همین حال، نیکلاس مادورو به همراه فرماندهان نظامی ونزوئلا دریک برنامه تلویزیونی حاضر شد و گفت، در رویدادهای اخیر ارتش حمایت یکپارچه خود را از قانون اساسی ونزوئلا نشان داده است.

به گزارش رویترز، در حکم دادگاه عالی ونزوئلا که در وب سایت این دادگاه منتشر شد، آمده است که حکم بازداشت لئوپولد لوپز به دلیل نقض حکم حصر خانگی در سال ۲۰۱۷ صادر شده است.

لئوپولد لوپز روز سه شنبه و در آغاز دور تازه اعتراضات در ونزوئلا به همراه خوان گوایدو، رهبر مخالفان حکومت نیکلاس مادورو، در یک پایگاه هوایی در کاراکاس حاضر شد.

آقای گوایدو در پایگاه «کارلوتا» از سایر نیروهای نظامی و مردم کشورش خواست به تلاش نهایی سرنگونی حکومت مادورو بپیوندند و «کار را تمام کنند».

اما شامگاه سه‌شنبه خبرگزاری گزارش دادند که لئوپولد لوپز به خانه سفیر اسپانیا در کاراکاس پناه برده است.

همسر لئوپولد لوپز در توییتر خود نوشته است که هنگامی که آنها خانه نبودند، منزل آنها مورد حمله قرار گرفته و غارت شده است. وی تصاویری از منزل خود را منتشر کرده است.

حضور تلویزیونی مادورو

در همین حال، نیکلاس مادورو به همراه وزیر دفاع و فرمانده عملیات ارتش در یک برنامه تلویزیون حاضر شد و گفت که نیروهای مسلح ونزوئلا در حوادث اخیر متحد، یکپارچه و تابع قانون اساسی کشور بودند.

نیکلاس مادورو همچنین اظهارات مقام‌های آمریکا و مخالفان در خصوص آمادگی ارتش برای اقدام علیه او را رد کرد.

آمریکا و کشورهای اروپایی خوان گوایدو، رهبر مخالفان، را به عنوان رئیس‌جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می شناسند. آمریکا در کارزاری برای وادار کردن نیکلاس مادورو به کناره‌گیری از قدرت، تحریم‌ها علیه ونزوئلا را تشدید کرده است.

در همین زمینه، دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا خواستار پایان «سرکوب بی‌رحمانه» مردم ونزوئلا شد.

در اعتراضات مخالفان حکومت نیکلاس مادورو در روز چهارشنبه چهار نفر کشته شدند.

با استفاده از گزارش رویترز و رادیو فردا؛ خ
XS
SM
MD
LG