لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
پنجشنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۳ تهران ۱۱:۴۰

حمایت دونالد ترامپ از طرح اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا


دونالد ترامپ روز چهارشنبه طرح تام کاتن و دیوید پردو را تایید کرد.
دونالد ترامپ روز چهارشنبه طرح تام کاتن و دیوید پردو را تایید کرد.

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا، روز چهارشنبه از طرح اصلاح قوانین مهاجرتی آمریکا در سنای این کشور حمایت کرده است.

به گزارش رویترز، دونالد ترامپ از طرح تام کاتن و دیوید پردو، دو سناتور جمهوری‌خواه، برای تغییر در قوانین مهاجرتی آمریکا حمایت کرده است. براساس این طرح میزان مهاجران قانونی طی ۱۰ سال آینده ۵۰ درصد کاهش خواهد یافت.

طبق این طرح، اعطای کارت اقامت آمریکا (گرین کارت) به جای روابط خانوادگی، براساس مهارت‌های کاری خواهد بود و افرادی که دارای مهارت کاری هستند، الویت پیدا خواهند کرد.

دونالد ترامپ و جمهوریخواهان منتقد قوانین مهاجرتی کنونی هستند و می‌گویند این سیستم قدیمی است و به کارگران آمریکایی زیان می رساند.

رییس جمهوری آمریکا در نشست خبری درباره این طرح اظهار داشت: فرایند تقاضای مهاجرت براساس رقابت به نفع متقاضیانی خواهد بود که قادرند به انگلیسی حرف بزنند، از نظر مالی قادر به تامین خود و خانواده اشان هستند، و نشان دهند که مهارت‌هایی دارند که می‌تواند به نفع اقتصاد ما باشد.

این دو سناتور جمهوریخواه نیز تاکید کرده‌اند با کاخ سفید برای تهیه آخرین نسخه این طرح همکاری نزدیک داشته‌اند.

رویترز می‌گوید، این طرح همچنین برنامه موسوم به «ویزای لاتاری» را لغو می‌کند. از طریق این برنامه سالانه ۵۰ هزار نفر از کشور‌های مختلف گرین کارت دریافت می‌کنند.

با این حال سناتور جمهوریخواه لیندسی گراهام، از ایالت کارولینای جنوبی، از این طرح انتقاد کرده و گفته است که ایالت کارولینای جنوبی برای حفظ دو بخش کشاورزی و توریسم به نیروی کار مهاجران وابسته است.

به گزارش رویترز، اقتصاددانان نیز از این طرح انتقاد کرده و می‌گویند، این طرح به شدت به اقتصاد کشور صدمه خواهد زد.

XS
SM
MD
LG