لینک‌های قابلیت دسترسی

خبر فوری
جمعه ۳۱ فروردین ۱۴۰۳ تهران ۰۹:۲۲

کاخ سفید: اکنون زمان مذاکره با کره شمالی نیست


سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید،
سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید،

سارا ساندرز، سخنگوی کاخ سفید، روز دوشنبه ضمن رد احتمال هرگونه مذاکره با کره شمالی درباره برنامه هسته ای و موشکی این کشور، گفته است، تنها ممکن است در خصوص سرنوشت آمریکای های زندانی در این کشور با پیونگ یانگ مذاکره شود.

به گزارش رویترز، سخنگوی کاخ سفید گفته است: ما خیلی شفاف گفته ایم، اکنون زمان مذاکره (با کره شمالی) نیست.

خانم سندرز اضافه کرده است: تنها مذاکراتی که تا کنون صورت گرفته درباره بازگرداندن آمریکایی های بازداشتی در کره شمالی بوده است. فراتر از این، هیچ گونه مذاکره ای در حال حاضر با کره شمالی انجام نمی شود.

موضوع مذاکره آمریکا با کره شمالی را رکس تیلرسون، وزیر خارجه آمریکا، روز شنبه در جریان دیدار ازپکن به خبرنگاران مطرح کرد.

آقای تیلرسون گفته بود که چند کانال ارتباطی مستقیم میان ایالات متحده و کره شمالی وجود دارد، اما این کشور تمایلی به مذاکره ندارد.

اما این اظهارات رکس تیلرسون واکنش دونالد ترامپ، رییس جمهوری آمریکا رابه دنبال داشت که گفته بود، تلاش برای مذاکره با کره شمالی «اتلاف وقت» است.

رییس جمهوری آمریکادر توئیتی به وزیر خارجه‌اش توصیه کرده «انرژی خود را حفظ کند» و تأکید کرده بود، «ما آنچه را که باید انجام خواهیم داد».

به گزارش رویترز، یک مقام آمریکایی در این زمینه گفته بود، احتمالا رکس تیلرسون ارزیابی درستی از کانال ارتباطی بین آمریکا و کره شمالی نداشته است.

تنش بین آمریکا و کره شمالی بر سر برنامه هسته ای و موشکی پیونگ یانگ طی ماه های اخیربه شدت بالا گرفته است.

آمریکا و جامعه بین المللی خواستار توقف برنامه هسته ای و موشکی کره شمالی هستند. اما در مقابل کره شمالی طی ماه های اخیر آزمایش های موشکی متعدی زده است و ۱۲ شهریور سال جاری نیز اعلام کرد که یک بمب هیدروژنی را با موفقیت آزمایش کرده است.

XS
SM
MD
LG