الویری: رد صلاحیت شهردار به خاطر عضویت برادرش در مجاهدین خلق قابل قبول نیست

پیروز حناچی شهردار منتخب

مرتضی الویری، عضو شورای‌ شهر تهران، می‌گوید بر اساس شنیده‌ها صلاحیتِ پیروز حناچی، شهردار منتخب، به‌دلیل عضویت ۳۰ سال پیشِ برادرش در سازمان مجاهدین خلق تاکنون تایید نشده است.

این عضو شورای شهر با بیان اینکه شورا بر انتخاب خود تاکید دارد و در آن تغییری نخواهد داد تصریح کرد اگر تا یکشنبه حکم حناچی صادر نشود، شورا ماجرا را به هیات حل اختلاف ارجاع خواهد داد. علی‌ مطهری، نایب رئیس مجلس نیز روز چهارشنبه اظهار داشت اگر وزارت‌ کشور صلاحیت پیروز حناچی را تایید نکند، استیضاح‌ وزیرکشور کلید خواهد خورد.

مطابق قانون پس از انتخاب شهردار از سوی شورای شهر، وزارت کشور در یک مهلت ۱۰ روزه کاری باید حکم شهردار تهران را صادر کند. پیروز حناچی ۲۲ آبان از سوی شورای شهر تهران به عنوان شهردار برگزیده شد.

به گزارش ایسنا الویری گفت‌: تنها علتی که در مورد ایشان به صورت غیر رسمی از سوی وزارت اطلاعات شنیده شده است، این است که سی و چندی سال پیش یکی از برادران ایشان از کشور خارج و با مجاهدین خلق همکاری کرده است. هیچ علت دیگری دریافت نکرده‌ایم، اما با چنین استدلالی نمی‌توان آقای حناچی را نسبت به صدور حکم شهرداری‌شان منع کرد، چرا که در اوایل انقلاب برای برخی از مسئولان چنین مشکلی وجود داشت و برخی از اقوام آنها از کشور خارج شده بودند لذا این استدال برای ما قابل پذیرش نیست.»