حریت: سی‌آی‌ای مستندات دستور بن سلمان برای ساکت کردن خاشقجی را در اختیار دارد

روزنامه حریت چاپ ترکیه روز پنجشنبه در مطلبی مدعی شد که سازمان اطلاعات مرکزی آمریکا (سی‌آی‌ای) فایل یک مکالمه تلفنی «بسیار افشاگر» محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی را در اختیار دارد که در آن «دستور می‌دهد هر چه سریع‌تر جمال خاشقجی را ساکت کنند.»

این گزارش در رسانه‌های آمریکایی نظیر واشینگتن‌پست و یو اس تودی بازتاب یافته است. یو اس تودی نوشته که نمی‌تواند به‌طور مستقل ادعاهای مطرح شده در این گزارش را تایید کند. در عین جال سازمان سی‌آی‌ای نیز معمولا به گزارش های مربوط به فعالیت خود واکنشی نشان نمی دهد.

روزنامه حریت مدعی است که ولیعهد عربستان سعودی دستور داده که هر چه سریعتر جمال خاشقجی را ساکت کنند و این مکالمه در عملیات شنود سازمان سی‌آی‌ای ضبط شده است.

ماه گذشته جینا هاسپل رییس سازمان سیا برای تحقیق در مورد قتل جمال خاشقجی به ترکیه سفیر کرد و نتایج این سفر را به دونالد ترامپ گزارش داد.

جمال خاشقجی ستون نویس واشنگتن پست و از منتقدان سیاست های عربستان سعودی و به خصوص ولیعهد آن کشور روز دوم اکتبر در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسید.

با وجودی که دولت ترکیه می گوید نوارهای صوتی در اختیار دارد که دخالت مقامات ارشد عربستان سعودی در این قتل را ثابت می کند ریاض همواره ادعا کرده که رهبران آن کشور از توطئه قتل جمال خاشقجی اطلاع نداشتند.