«قدیمی‌ترین کتابفروشی تهران» در آستانه تعطیلی

سخنگوی کمیسیون فرهنگی اجتماعی شورای شهر تهران از تعطیلی قریب الوقوع یکی از قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی‌های پایتخت خبر داده است، کتابفروشی اسلامیه که حتی به روایتی قدیمی‌ترین کتاب‌فروشی تهران است و به دوران پادشاهی قاجارها بازمی‌گردد.

حجت نظری به خبرگزاری کار ایران، ایلنا، گفته در بازدیدی که به تازگی از کتاب‌فروشی‌های محدوده خیابان ناصرخسرو و خیابان پانزده خرداد داشته متوجه شده انتشارات و کتاب‌فروشی اسلامیه در آستانه تعطیلی قرار گرفته است.

وی دراین باره گفت: «متاسفانه بنای این کتاب‌فروشی وضعیت مناسبی ندارد و آن‌طور که با حاج آقا کتابچی مالک این کتاب‌فروشی نیز صحبت کردم، آنها قصد دارند یا اقدام به نوسازی و تغییر شغل کنند یا مغازه را به فروش برسانند.»

چند سال پیش خبرگزاری دانشجویان ایران، ایسنا، در گزارشی از پیشینه این کتابفروشی نوشته بود که کتاب‌فروشی اسلامیه را سید‌محمدعلی کتابچی سال ۱۲۸۰ در تیمچه‌ حاجب‌الدوله‌ بازار راه انداخت، اما سه دهه بعد این کتابفروشی به خیابان پانزده خرداد منتقل شد.

حجت نظری نیز گفته که کتاب‌فروشی اسلامیه چندین نسل است که در اختیار خاندان کتابچی قرار داشته و هم‌اکنون نیز همین خانواده آن را اداره می‌کند.