ظریف: گروه‌های ذی‌نفع ممکن است علیه لوایح مبارزه با پولشویی فضاسازی کنند

محمدجواد ظریف وزیر خارجه با تاکید بر وجود پولشویی در ایران گفت گروه‌هایی که در این کار منافعی داشته باشند ممکن است علیه تصویب لوایح مبارزه با پولشویی فضاسازی کنند.

ظریف روز یکشنبه پس از حضور در کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس به خبرنگاران گفت: «سئوالات نمایندگان ملت بسیار مفید بود، تعدادی از سئوالات در خصوص پولشویی بود و من اعلام کردم که حرف‌هایم در این خصوص کاملاً واضح است و برخی از حرف‌هایی که در صحبت من وجود نداشت، از سوی برخی افراد دیگر مطرح شده است.»

به گفته وزیر خارجه «پولشویی از سوی گروه‌های مواد مخدری و فسادهای موجود در کشور صورت می‌گیرد ضمن اینکه افرادی که فرار مالیاتی دارند هم در مسیر پولشویی فعال هستند.»

اظهارات ظریف در مورد پولشویی با موجی از حملات از سوی مقام‌های قوه قضاییه و نمایندگان مخالف لوایح مبارزه با پولشویی قرار گرفته بود.

قوه قضاییه از ظریف خواسته بود که مستندات خود در مورد پولشویی را ارائه دهد و او در ۱۲ صفحه درباره پولشویی به قوه قضاییه پاسخ گفت.

در نهایت محمدجعفر منتظری دادستان کل کشور اعلام کرد نامه ۱۲ صفحه‌ای ظریف فاقد مستندات است.

وزیر خارجه ایران روز یکشنبه به خبرنگاران گفت: «آنچه مهم است این است که با تصویب لوایحی که توسط دولت به مجلس شورای اسلامی داده شده است بتوانیم جلوی رخنه این کار را بگیریم، البته گروه‌هایی ممکن است منافعی داشته باشند و به دنبال فضاسازی علیه این کار باشند.»