سخنگوی وزارت خارجه ایران: ظریف هدفی برای انتخابات ریاست‌جمهوری ندارد

ظریف در گردهمایی «ندای ایرانیان»

بهرام قاسمی، سخنگوی وزارت خارجه ایران می‌گوید محمد جواد ظریف «گرایش حزبی و جناحی ندارد و به دنبال اهداف خاصی برای انتخابات ریاست جمهوری آینده نیست».

قاسمی در واکنش به پرسشی در مورد حضور آقای ظریف در نشست حزب «ندای ایرانیان» این موضوع را مطرح کرده‌است.

سخنگوی وزارت خارجه ایران به خبرگزاری ایسنا می‌گوید «چندی پیش دبیرکل حزب ندای ایرانیان از ایشان دعوت کرده بودند که در جمع اعضای این حزب در مورد سیاست خارجی ایران و مهم‌ترین اولویت‌ها و چالش‌های پیش روی آن، سخنرانی کنند و ایشان نیز به همین دلیل در این نشست حضور پیدا کردند».

محمدجواد ظریف، ۲۳ آذرماه، در نشست حزب «ندای ایرانیان» سیاست «نگاه به شرق» رهبر جمهوری اسلامی را زیر سوال برده و آن را «بی‌معنی» توصیف کرده بود.

علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، در مهرماه گذشته در جریان یک سخنرانی از سیاست «نگاه به غرب و اروپا» انتقاد کرده و گفته بود «باید نگاه‌مان به شرق باشد، نه به غرب».

سخنگوی وزارت خارجه ایران ۲۸ آذر ماه گفته «ایشان هر جا که حضور داشته مسائل را از زاویه سیاست خارجی و روابط بین‌الملل دیده و تفسیر و تبیین کرده است».

شماری از تحلیلگران با اشاره به سخنان ظریف و این موضوع که سابقه ندارد او در جایگاه وزیر خارجه در گردهمایی یک حزب شرکت کرده باشد، این احتمال را مطرح کرده‌اند که او انگیزه‌هایی برای شرکت در انتخابات سال ۱۴۰۰ دارد.