محمد نجفی، وکیل دادگستری، بار دیگر تفهیم اتهام شد

محمد نجفی، وکیل دادگستری، که با حکم ۱۴ سال زندان مواجه است و هم‌اکنون نیز در حبس به سرمی‌برد یک بار دیگر تفهیم اتهام شده است تا پرونده جدیدی برای او گشوده شود.

کمپین حقوق بشر در ایران به نقل از پیام درفشان، وکیل آقای نجفی، گزارش داده که اتهام جدید وی «تشویش اذهان عمومی» به خاطر نوشتن نامه به رهبر جمهوری اسلامی است و او روز ۲۸ آذر ماه مجددا از زندان اراک به شعبه بازپرسی دادگستری شازند منتقل و در آنجا تفهیم اتهام شده است.

آقای درفشان این اقدام دستگاه قضایی ایران را مصداق «آزار و اذیت» دانست و گفت: «آقای نجفی که در حال حاضر در زندان است و برای پرونده دیگر هم بالای ۱۰ سال حکم گرفته، چرا باید دوباره او را از زندان بیرون بکشند و برای نامه‌ دیگری اتهامی مشابه به او تفهیم کنند.»

اتهامات اولیه محمد نجفی «فعالیت تبلیغی به نفع گروه‌ها و سازمان‌های مخالف نظام، توهین به رهبری و همکاری با دول متخاصم از طریق مصاحبه با رسانه‌های خارج از کشور وانتقال اخبار و اطلاعات»، «نشر اکاذیب در فضای مجازی به قصد تشویش اذهان عمومی» و «اخلال در نظم عمومی و نشر اکاذیب» است که برای آنها به ترتیب به ده سال، یک سال و سه سال زندان محکوم شده است.

وی در نامه خود به آقای خامنه‌ای نوشته بود: «آقای خامنه‌ای! نسلِ ما پاسوزِ شماست! روزگارمان به سیاهی عمامه‌تان است. عبایتان را از سرزمین‌هایِ همسایه جمع کنید. سرمایه ما را خرج ایدوئولوژی_شیعی خود نکنید. داخل به اندازه کافی اختلاس و رانت و فساد هست.»