مولوی عبدالحمید به عمان سفر کرد

مولوی عبدالحمید امام جمعه اهل سنت زاهدان به عمان سفر کرد. وبسایت مولوی عبدالحمدی نوشته است که وی صبح روز یکشنبه وارد مسقط پایتخت عمان شد و در فرودگاه این شهر مورد استقبال مردم قرار گرفت.

این گزارش می‌افزاید این سفر به منظور دیدار «با علما و اقشار مختلف مردم» انجام شده است.

وبسایت مولوی عبدالحمید با اشاره به بلوچ‌های مهاجر به عمان نوشته است: «بیش از یک‌سوم جمعیت عمان را بلوچ‌ها تشکیل می‌دهند و بسیاری از مسئولین ارشد این کشور نیز بلوچ هستند.»

در سال‌ها اخیر مولوی عبدالحمید با محدودیت سفر به خارج مواجه بوده است. آذر ماه امسال مولوی عبدالحمید به روزنامه اعتماد گفت که از سفر او به قطر برای دیدار با خویشاوندش منع شده است.

امام جمعه زاهدان درباره محدودیت‌هایش به اعتماد گفت: «در دوره قبل فشار خیلی سنگینی وارد می‌شد. زمان احمدی نژاد من را ممنوع الخروج كردند. من به ایشان پیغامی فرستادم كه شما چرا من را ممنوع الخروج كردید؟ گفت آقا من نیستم. دیگران شما را ممنوع‌الخروج كردند. بعد از آن من نامه‌ای به مقام معظم رهبری نوشتم و در آن نامه گلایه كردم كه ما بدشانسی آوردیم. كشور دیگر كه می‌رویم می‌گوییم اهل سنتیم می‌گویند نه شما ایرانی هستید شما جاسوسید. بسیاری از كشورهای اهل سنت ما را نمی‌پذیرند و در دانشگاه‌ها می‌گویند اینها را جمهوری اسلامی فرستاده. داخل هم برای ما محدودیت ایجاد می‌شود. داخل هم مشكل داریم بیرون هم مشكل داریم. »