آمریکا: دومین کودک گواتمالایی در مرکز نگهداری مهاجران جان باخت

مقامات مهاجرتی ایالات متحده روز سه‌شنبه اعلام کردند یک پسربچه هشت ساله از گواتمالا در مرکز دولتی نگهداری از مهاجران در ایالت نیومکزیکو جان باخت. این دومین مورد از مرگ یک کودک مهاجر ظرف یک ماه گذشته است.

بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، اداره گمرک و حفاظت مرزها گفته است که مرگ این کودک نیمه شب دوشنبه رخ داد.

به گفته این اداره، روز دوشنبه «نشانه‌هایی از بیماری احتمالی» در این کودک ظاهر شد و او و پدرش به بیمارستانی در آلاموگوردو در نیومکزیکو برده شدند که در آنجا تشخیص داده شد وی سرما خورده و تب کرده است.

دکتر برای این پسربچه قرص آموکسی سیلین و ایبوپروفن تجویز کرد و پس از اینکه ۹۰ دقیقه تحت نظارت بود، از بیمارستان مرخص شد.

این کودک مهاجر در حالی که دچار حالت تهوع شده بود و استفراغ می‌کرد غروب روز دوشنبه دوباره به بیمارستان برده شد ولی چند ساعت بعد فوت کرد.

اداره مهاجرت و حفاظت از مرزهای آمریکا می‌گوید هنوز علت مرگ این کودک مشخص نیست و موضوع به وزارت امنیت میهن و دولت گواتمالا اطلاع داده شده است.

این اداره وعده داده که «تحقیق مستقل و کاملی درباره این شرایط صورت خواهد گرفت».

اداره مهاجرت هنوز نگفته است که این کودک و پدرش چه زمانی وارد خاک آمریکا شده و چه مدت زمانی تحت بازداشت بوده‌اند ولی در بیانیه خود اشاره کرده که این پسربچه پیشتر توسط مامورانش «بازداشت شده بود».

اوایل ماه دسامبر نیز یک دختربچه هفت ساله گواتمالایی که توسط ماموران مرزی ایالت نیومکزیکو بازداشت شده بود در اردوگاه مهاجران جان باخت. جسد این دختر، ژاکلین کال، روز دوشنبه هفته جاری به روستای خانوادگی‌اش منتقل شد تا در آنجا دفن شود.