گزارش جهت‌دار خبرگزاری دانشگاه آزاد در پی سانحه مرگبار برای دانشجویان

تنها ساعاتی پس از سانحه‌ای در دانشگاه آزاد که ده کشته بر جای گذاشت، خبرگزاری وابسته به این دانشگاه در گزارشی انتقاد از شرایطی را که به این تصادف انجامیده تلاش برای «تخریب» مدیریت این دانشگاه توصیف کرد.

بر اثر واژگون شدن یک دستگاه اتوبوس در محوطه داخلی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در تهران، که روز سه‌شنبه، چهارم دی، به وقوع پیوست، تاکنون ده نفر کشته‌ شده‌اند و ۲۵ تن دیگر زخمی هستند.

شدت این سانحه به حدی بود که هنوز حال عده‌ای از این دانشجویان وخیم است و احتمال بالا رفتن آمار قربانیان حادثه نیز هست.

با این همه تنها ساعاتی بعد خبرگزاری آنا، وابسته به دانشگاه آزاد، بر اساس توییت روسای یکی از دانشکده‌های آزاد گزارشی منتشر کرد و از «آغاز تحرکات گسترده برای تخریب مدیریت دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد».

اکبر نصراللهی، رئیس دانشکده علوم ارتباطات و مطالعات رسانه، در پیام توییتری خود نوشت: «نه محل فعلی علوم تحقیقات را تیم جدید انتخاب کردند و نه تاسیسات و جاده‌های آن را ساختند؛ روسای هیئت امنا و دانشگاه هم، راننده اتوبوس و پیمانکار نبودند. به جای نمک پاشیدن بر روی زخم، کاسبان این حادثه تلخ را محکوم کنید.»

خبرگزاری آنا بر این اساس گزارشی منتشر کرد با این عنوان: «کاسبان سیاسی حادثه تلخ واحد علوم و تحقیقات».

هنوز تحقیقات کارشناسی درباره علل این حادثه به اتمام نرسیده، اما در چند گزارش به نقص در سیستم ترمز اتوبوس حامل دانشجویان اشاره شده است.

فرضیه سکته راننده اتوبوس نیز رد شده است.

در همین زمینه تعدادی از دانشجویان این دانشگاه در شبکه‌های اجتماعی نوشته‌اند که «بارها» از اتوبوس‌های «فرسوده» به مدیران دانشگاه شکایت کرده‌اند.