خبرهای ضد و نقیض درباره منشا بوی بد در تهران

خبرگزاری ایسنا از انتشار بوی نامطبوع در بخش وسیعی از شهر تهران خبر داده است. روزنامه ایران در خبری اعلام کرد منشا بوی بد در تهران ترکیدگی شبکه فاضلاب در میدان انقلاب است. با این حال خبرآنلاین به نقل از منابع خبری خود دلیل این بو را به احتمال زیاد نشت یکی از مراکز پالایشگاهی و یا گازی در تهران دانسته است.

خبر تکمیلی: به گزارش ایرنا سخنگوی سازمان پیشگیری و مدیریت بحران شهر تهران اعلام براساس گزارش آبفا، شرکت گاز و پالایشگاه تهران هیچ حادثه‌ای در تاسیسات این نهادها رخ نداده است.

در واکنش به خبرهای منتشر شده روابط عمومی فاضلاب تهران اعلام کرد تاکنون هیچ گزارشی از ترکیدگی شبکه فاضلاب اعلام نشده و با توجه به شیب‌دار بودن کانال‌های فاضلاب اگر ترکیدگی روی داده بود باید از نقطه‌ای دیگر فاضلاب بیرون می‌زد در حالی که این اتفاق تاکنون نیفتاده است.

در همین زمینه مهدی زارع، عضو هیات علمی پژوهشگاه بین‌المللی مهندسی زلزله و زلزله‌شناسی به ایسنا گفت بویی که در تهران حس می‌شود ناشی از گوگرد نیست و ربطی به آتش‌فشان دماوند ندارد.

پیش از این رئیس اداره محیط زیست شهر تهران گفته بود: «منشاء بوی نامطبوع در شهر تهران که عمدتا در مناطق مرکزی پایتخت انتشار یافته است هنوز مشخص نیست و تیم‌های آتش‌نشانی و محیط زیست در تلاش هستند تا منشاء آن را پیدا کنند.»

رئیس داره محیط زیست شهر تهران همچنین از شهروندان خواسته بود که اگر مورد مشکوکی در سطح شهر دیدند آن را به محیط زیست یا آتش‌نشانی اطلاع دهند.