وکیل اسماعیل بخشی: برای تکذیب شکنجه شدن، او را تحت فشار قرار داده‌اند

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه

فرزانه زیلابی وکیل مدافع اسماعیل بخشی در مصاحبه با سایت خبری «رویداد۲۴» گفت که این روزها افراد مختلف اسماعیل بخشی را برای تکذیب سخنانش تحت فشار قرار داده‌اند.

اسماعیل بخشی، نماینده کارگران شرکت نیشکر هفت‌تپه، در جریان اعتراض‌های آبان ماه کارگران نیشکر هفته‌تپه در ۲۷ آبان ماه بازداشت شد و نزدیک به یک ماه در بازداشت وزارت اطلاعات بود.

او در اینستاگرام خود نوشت: «تا ۷۲ ساعت در سلولم از جایم نمی‌توانستم تکان بخورم و آنقدر زده بودند که حتی از تاب درد خوابیدن هم برایم زجزآور بود».

او با تشریح شکنجه‌های دوره بازداشت خود و سیپده قلیان که به همراه او دستگیر شده بود، خواستار پاسخگویی علنی وزیر اطلاعات جمهوری اسلامی در یک مناظره تلویزیونی شده است.

وکیل مدافع او روز دوشنبه گفت که سخنان اسماعیل بخشی دربارهٔ شکنجه شدنش بر اساس مستندات بوده و کارهای قانونی لازم برای پیگیری موضوع انجام شده‌است. زیلابی دربارهٔ آخرین وضعیت موکلش می‌گوید اسماعیل بخشی اکنون از لحاظ کاری مشکلی ندارد و امکان ادامه فعالیت در محل کارش را دارد.

او به رویداد۲۴ خبر داده پس از اینکه موضوع شکنجه مطرح شد، فشارها علیه اسماعیل بخشی شدت گرفته‌است و شواهد و قرائن حاکی از ایجاد فشارها و جو روانی علیه موکلم برای تکذیب کردن شکنجه شدت یافته‌است.

وکیل اسماعیل بخشی دربارهٔ اینکه این فشارها از سوی کدام افراد یا نهادها بوده، سخنی نگفته‌است. قوه قضائیه و مجلس قول بررسی موضوع «شکنجه» او را داده‌اند.