تایلند: دختر سعودی را به کشورش بازنمی‌گردانیم

رهف محمد مطلق القنون زن ۱۸ ساله  سعودی

تایلند اعلام کرد یک زن سعودی را که از خانواده خود در کویت گریخته، به عربستان باز نمی‌گرداند.

رهف محمد مطلق القنون دختر ۱۸ ساله سعودی می‌گوید از دین اسلام بازگشته و جانش در خطر است.

رهف محمد مطلق القنون می‌گوید تحت محدودیت شدید خانواده‌اش قرار داشته و می‌خواهد آزادانه زندگی کند. این شهروند سعودی هم‌اکنون خود را در هتل فرودگاه حبس کرده و مانع ورود ماموران تایلندی به اتاقش شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه رهف محمد مطلق القنون هنگام سفر به استرالیا روز یکشنبه توسط مقامات تایلندی متوقف شد. درحالی که مقام‌های تایلندی می‌گویند این شهروند سعودی به خاطر نداشتن مدارک لازم متوقف شده، وی می‌گوید ویزای استرالیا دارد.

از سوی دیگر فیل رابرتسون، معاون بخش آسیای دیدبان حقوق بشر، به بی‌بی‌سی جهانی گفت ظاهرا دولت تایلند درصدد ساخت یک داستان درباره این ماجراست. چراکه به گفته او این این زن سعودی بلیط استرالیا داشته و اصلا قصد ورود به خاک تایلند از فرودگاه را نداشته است.

به گفته این مقام دیدبان حقوق بشر مسئولان تایلندی به درخواست سعودی‌ها وی را از هواپیما پیاده کرده‌اند و حتی توانسته‌اند با این زن در هواپیما دیدار کنند.

رهف محمد مطلق القنون می‌گوید برادران و کارکنان سفارت سعودی در کویت منتظر او هستند و ممکن است خانواده‌‌اش او را به قتل برسانند.

سوراچاته هاکپارن رئیس اداره مهاجرت تایلند روز دوشنبه اعلام کرد مقام‌های سعودی در تماس با تایلند گفته‌اند که او از خانواده‌اش در کویت فرار کرده است.

رئیس ادامه مهارجت تایلندبا این حال گفت اگر رهف محمود مطلق القنون مایل به بازگشت به عربستان نیست کسی او را مجبور نمی‌کند.