سپیده قلیان: حاضرم در دادگاه درباره شکنجه خود و اسماعیل بخشی شهادت بدهم

سپیده قلیان

سپیده قلیان، فعال مدنی که همانند اسماعیل بخشی و شماری از کارگران نیشکر هفت تپه در آبان ماه بازداشت شد و نزدیک به یک ماه زندانی بود، روز چهارشنبه در توئیتر خود موضوع شکنجه خود و اسماعیل بخشی را مطرح کرد.

قلیان با اعلام اینکه ماموران اطلاعات،‌ روز دوشنبه در دیداری، موضوع شکنجه را ناشی از توهم او و اسماعیل بخشی دانسته‌اند،‌ نوشت: «یادآوری ۳۰ روز رفتار به توصیف وی، وحشیانه و ضدبشری هنوز هم می‌تواند چشم‌هایش را خیس کند و تنش را بلرزاند.»


سپیده قلیان افزود:‌ «شکنجه آقای بخشی از زمان بازداشت تا انتقال به بازداشتگاه اطلاعات اهواز آنچنان شدید بود که در ۱۰ روز نخست بازداشت تصور می‌کرد که این فعال کارگری مرده است.»

وی اظهار داشت که در زمان بازداشت،‌ سایه‌ کابل بالای سرش بود تا اعتراف بنویسد و نوشت: «ای کاش و صد ای کاش شکنجه به همان ضرب و شتم خلاصه می‌شد. وارد کردن اتهامات جنسی، در جایی که قطعاً حتی اگر فریاد می‌زدم صدایم به جایی نمی‌رسید، دردناک‌ترین قسمت ماجرا بود».

او همچنین در توئیتی نوشت که ماموران اطلاعات گفته بودند که تنها در صورت قبول اتهامات جنسی، آزادش خواهند کرد.

سپیده قلیان در عین حال،‌ به تهدید بازجویش اشاره کرد که گفته بود اگر بیرون برود و دهانش را باز کند، ادعاها و اعترافات اجباری او و اسماعیل بخشی را در تلویزیون پخش می کنند و پودرشان خواهند کرد.

این فعال مدنی در یکی دیگر از توئیت‌های خود نوشته است که در زمان بازداشت، شاهد به توصیف او، ضرب و شتم وحشیانه اسماعیل بخشی و در روزهای بازجویی، شاهد تحقیر او بوده، به شکلی که چند بار بخشی را مجبور کردند در مقابل دیگران به خودش هتاکی کند.

قلیان ابراز آمادگی کرد که حاضر است در مورد خودش و اسماعیل بخشی، در دادگاهی عادلانه برای این شکنجه‌ها شهادت بدهد.