بعیدی‌نژاد: زاغری هفته‌ای شش‌بار با خانواده‌اش دیدار می‌کند

حمید بعیدی‌نژاد، سفیر ایران در بریتانیا توییت کرده که نازنین زاغری از زمان بازداشت تاکنون، «۴۹ بار» خدمات پزشکی تخصصی دریافت کرده و به طور متوسط، «شش‌بار در هفته» با خانواده‌اش دیدار می‌کند.

این توییت پس از اعتصاب غذای سه‌ روزه خانم زاغری در اعتراض به عدم دسترسی به خدمات پزشکی منتشر شده است. آقای بعیدی‌نژاد در روزهای اخیر از سوی وزیر خارجه بریتانیا در همین رابطه احضار شده بود.

بعیدی‌نژاد همچنین توییت کرده که زاغری در طول مدت حبس، تاکنون «۴۹ بار خدمات تخصصی پزشکی دریافت کرده که شامل ۲۲ مراجعه به فیزیوتراپ، ۱۵ مراجعه به روان‌پزشک، ۸ مراجعه به دندان‌پزشک و ۴ مراجعه به متخصص مغز و اعصاب است.»

آن‌طور که وی افزوده، «در این مدت زاغری ۲۰۱ بار دخترش گابریلا را ملاقات کرده و به‌طور متوسط هفته‌ای ۶ بار با خانواده‌اش دیدار می‌کند.»

سفیر ایران در بریتانیا همچنین خطاب به شماری از فعالان حقوق بشر که نسبت به پرونده زاغری انتقاد دارند نیز نوشته «نادیده گرفتن هزاران بیمار ایرانی که به دلیل کمبود دارو‌های تخصصی در اثر تحریم‌های آمریکا رنج می‌برند، بی‌عدالتی و دو رویی محض است».

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران نیز پیش‌تر در واکنش به اعتصاب غذای نازنین زاغری رتکلیف، کارمند بنیاد خیریه تامسون رویترز، و نرگس محمدی، فعال حقوق بشر، در زندان مدعی شده بود که «محکومان امنیتی» در ایران از «بهترین» امکانات پزشکی برخوردارند.

زاغری در فروردین ۱۳۹۵، زمانی که همراه دختر خردسالش به ایران سفر کرده بود بازداشت و به «تلاش برای براندازی» حکومت ایران متهم شد؛ اتهام‌هایی که او و وکیلش رد کرده‌اند.