قاسمی: ایران از دولت ونزوئلا حمایت می‌کند

بهرام قاسمی

بهرام قاسمی،سخنگوی وزارت امور خارجه ایران، روز پنجشنبه چهارم بهمن حمایت ایران از دولت نیکلاس مادورو، رییس‌جمهوری ونزوئلا که مشروعیتش به چالش کشیده شده، اعلام کرد.

بهرام قاسمی گفته است:«جمهوری اسلامی ایران در مقابل هر گونه دخالت خارجی در امور داخلی ونزوئلا و یا هر اقدام نامشروع و ، غیر قانونی هم چون تلاش برای کودتا و اقدامات ضد مردمی ، از دولت و ملت این کشور حمایت می کند.»

سخنگوی وزارت امور خارجه ایران اضافه کرده است: «ما امیدواریم هر گونه اختلاف و مشکل سیاسی در ونزوئلا توسط مردم و دولت این کشور با بکارگیری راهکارهای قانونی و مسالمت آمیز هر چه سریع تر حل و فصل شود.»

کاراکاس، پایتخت ونزوئلاو دیگر شهرهای این کشور روز چهارشنبه شاهد تظاهرات ده ها هزار نفر در اعتراض به حکومت نیکلاس مادورو بودند.

خوان گوایدو ، ۳۵ ساله و رهبر مخالفان دولت، روز چهارشنبه در میان دهها هزار نفر با ادای سوگند ریاست جمهوری گفت با پشتیبانی نیروهای مسلح ریاست جمهوری موقت را به دست می‌گیرد و انتخابات برگزار می‌کند.

آمریکا، کانادا، فرانسه، بریتانیا،برزیل، آرژانتین، پرو، گوآتمالا و کلمبیا اعلام کرده‌اند که خوان گوایدو را به عنوان رئیس جمهوری موقت ونزوئلا به رسمیت می‌شناسند.

در مقابل روسیه، چین، کوبا، مکزیک،کوبا و بولیوی از حکومت مادورو حمایت کرده اند.