راجر استون: علیه رئیس جمهور شهادت نخواهم داد

راجر استون، مشاور سابق دونالد ترامپ، که روز جمعه در خانه خود به دست ماموران اف‌بی‌آی دستگیر شده بود ساعاتی بعد در برابر ساختمان دادگاه در فلوریدا اعلام کرد که هرگز علیه دونالد ترامپ «شهادت نخواهم داد».

آقای استون، ۶۶ ساله، روز جمعه به خواسته بازرس ویژه رابرت مالر و با چند اتهام از جمله دروغ گفتن به کنگره آمریکا بازداشت شد.

به گزارش خبرگزاری رویترز، او ساعاتی بعد با سپردن وثیقه ۲۵۰ هزار دلاری از قاضی حکم آزادی موقت گرفت و در برابر ساختمان دادگاه سخنانی گفت.

راجر استون که از زمان ریاست جمهوری ریچارد نیکسون در عرصه سیاست در آمریکا فعالیت داشته است گفت: «علیه پرزیدنت شهادت نخواهم داد، چون آن وقت مجبورم شهادت دروغ بدهم.»

آقای استون پیشتر هم در یکی دو مصاحبه گفته بود که هرگز علیه دونالد ترامپ در پرونده زیر نظر بازرس ویژه شهادت نخواهد داد، گفته‌ای که بسیار به مذاق آقای ترامپ خوش آمده بود و در دست‌کم یک توییت از راجر استون تعریف و تمجید کرده بود.

به گزارش روزنامه بریتانیایی گاردین، پنج مورد اظهاریه کذبی که در کیفرخواست آقای استون مورد استناد قرار گرفته مربوط است به اطلاعاتی که او درباره ارتباطش با وب‌سایت افشاگر ویکی‌لیکس و بنیان‌گذار آن یعنی جولین آسانژ به ماموران قانون داده است.

در کیفرخواست آمده است که راجر استون در تابستان سال ۲۰۱۶ یعنی چند ماه پیش از پیروزی دونالد ترامپ در انتخابات با «مقامات ارشد» در کارزار انتخاباتی آقای ترامپ در تماس بوده و به آنها وعده انتشار اطلاعاتی علیه هیلاری کلینتون توسط ویکی‌لیکس را داده است.