تصویب متمم یک لایحه در سنای آمریکا در انتقاد از تصمیم به خروج از سوریه

سناتورهای آمریکایی روز پنج‌شنبه متمم لایحه‌ای را با اکثریت آرا به تصویب رساندند که می‌تواند ضربه‌ای به تصمیم دونالد ترامپ به خروج نیروهای ایالات متحده از سوریه باشد.

اهمیت این متمم که لازم‌الاجرا نیست و بیشتر نمادین تلقی می‌شود در این است که در سنای با اکثریت جمهوری‌خواهان به تصویب رسیده است، هم‌حزبی‌های آقای ترامپ.

به گزارش خبرگزاری رویترز، متمم لایحه موسوم به «خط‌مشی در خاورمیانه» با هر گونه خروج سریع نیروهای آمریکایی از سوریه و افغانستان مخالفت می‌کند.

این متمم را که با ۶۸ رای در برابر ۲۳ رای به تصویب رسید خود رهبر اکثریت جمهوری‌خواهان یعنی میچ مک‌کانل به صحن سنا برد، کسی که کمتر پیش می‌آید علنا از دونالد ترامپ انتقاد کند.

آقای مک‌کانل چنین اظهار نظر کرد که «برداشت سنا این است» که شبه‌نظامیان اسلام‌گرا در دو کشور سوریه و افغانستان هم‌چنان «تهدیدی جدی» برای امنیت ایالات متحده هستند.

در گزارش تازه نهادهای اطلاعاتی آمریکا هشدار داده شده بود که گروه حکومت اسلامی، داعش، هنوز از میان نرفته، و می‌تواند خلاء ناشی از خروج نیروهای آمریکایی را به‌راحتی پر کند، حملات بین‌المللی خود را از سرگیرد و ماشین تبلیغاتی خود را دوباره راه‌اندازی کند.

این نظری کاملا مخالف نظر دونالد ترامپ است که ماه گذشته خروج تدریجی نیروهای نظامی آمریکا از سوریه را اعلام کرد.