عضو مجمع تشخیص: بررسی لایحه پالرمو به تعویق افتاد

غلامرضا مصباحی مقدم می‌گوید، قرار بود لایحه پالرمو در جلسه ۲۰ بهمن در مجمع تشخیص بررسی شود، اما مجمع دو هفته دیگر جلسه‌ای ندارد.

غلامرضا مصباحی‌مقدم، عضو مجمع تشخیص مصلحت نظام، با اعلام این که این مجمع روز شنبه، ۲۰ بهمن‌ماه، جلسه ندارد، از موکول شدن ادامه بررسی لایحه پالرمو به جلسات آتی مجمع تشخیص مصلحت نظام خبر داد.

به گفته مصباحی مقدم، پیش از این قرار شده بود بررسی لایحه پالرمو شنبه دو هفته آینده یعنی ۲۰ بهمن ادامه یابد که با توجه به این که این روز تعطیل رسمی است تاکنون تاریخ جدیدی برای برگزاری جلسه به اعضا اعلام نشده است.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملی موسوم به «پالرمو» در دو جلسه اخیر مجمع بررسی شده و هفته گذشته نیز به دلیل «فاصله زیاد بین نظرات اعضا»، تصویب نهایی این لایحه به رای‌گیری نرسید و برای بررسی بیشتر به کمیسیون‌های تخصصی سیاسی - دفاعی و حقوقی - قضایی ارجاع شد.

لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرایم سازمان‌یافته فراملی در کنار لایحه سی‌اف‌تی، دو لایحه از لوایح چهارگانه دولت برای تامین نظر اف‌ای‌تی‌اف است.

روز پنج‌شنبه نیز، سه وزیر اروپایی که برای اعلام ثبت رسمی سازوکار اروپا برای تجارت با ایران، «اینس‌تکس» به میان خبرنگاران آمده بودند در بیانیه خود از ایران خواستند که قاطعانه همه عناصر اف‌ای‌تی‌اف (فتف) را اجرا کند تا این سازوکار قابل استفاده باشد.