سلامی خطاب به اسرائیل: پیش از آنکه آمریکایی‌ها برسند نابود می‌شوید

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران

حسین سلامی، جانشین فرمانده کل سپاه پاسداران، در برنامه گفت‌وگوی ویژه خبری شبکه دو تلویزیون ایران اروپا را تهدید به تغییر راهبرد موشکی جمهوری اسلامی و اسرائیل را تهدید به نابودی کرد.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، حسین سلامی گفت: «اگر اروپا و دیگران بر اساس یک توطئه، خلع سلاح موشکی کشورمان را دنبال کنند مجبوریم به یک جهش راهبردی دست بزنیم.»

وی افزود: «به همه سفارش می‌کنم دربارهٔ قدرت موشکی ایران که یکی از ارکان بازدارندگی ماست کسی با ما مذاکره یا به ما توصیه‌ای نکند و درخواستی نداشته باشد زیرا این مسئله ما را وادار به تغییر در معادلات بازدارندگی می‌کند.»

جانشین فرمانده کل سپاه توضیح داد: «برای افزایش برد، دقت بالا، قدرت تخریب دلخواه و نیروی پیشران موشک‌ها هیچ محدودیت فنی نداریم و تنها راهبردهای ما هستند که اولویت‌های توسعه موشکی کشورمان را مشخص می‌کنند.»

او در پیوند با اسرائیل نیز گفت: «اگر صهیونیست‌ها بر اساس اشتباه و خطا، کاری کنند که شعله جنگ جدیدی افروخته شود باید مطمئن باشند که این جنگ محو آنان را در پی دارد.»

حسین سلامی گفت: «صهیونیست‌ها به آمریکایی‌ها اتکا نکنند زیرا پیش از آنکه آمریکایی‌ها برسند نابود شده‌اند و باید در پی قبرستان‌های خارج از فلسطین اشغالی باشند زیرا فضایی برای ماندن آنان در این سرزمین وجود نخواهد داشت.»

تهدید حسین سلامی به انجام نسل‌کشی علیه «صهیونیست‌ها» در حالی بیان می‌شود که محمد جواد ظریف، وزیر خارجه ایران، به تازگی تهدید به «محو» اسرائیل از سوی مقام‌های جمهوری اسلامی را تکذیب کرده بود.

آقای ظریف گفته بود: «ما چه موقع گفتیم که اسرائیل را نابود می‌کنیم؟ فقط یک نفر را پیدا کنید و به ما نشان دهید که این حرف را زده باشد. هیچ کس چنین حرفی نزده است».