جلسه مجمع تشخیص مصلحت درباره پالرمو بار دیگر بی‌نتیجه ماند

تاکنون هشت نفر مخالفت و چهار عضو موافقت خود را با تصویب لوایح سی‌اف‌تی و پالرمو اعلام کرده‌اند.

خبرگزاری فارس روز شنبه بار دیگر از بی‌نتیجه ماندن جلسه فوق‌العاده مجمع تشخیص مصلحت نظام درباره لایحه مبارزه با جرائم فراملی موسوم به پالرمو خبر داد.

در گزارش فارس آمده است: «اعضای مجمع تشخیص مصلحت نظام بار دیگر تصمیم‌گیری درباره لایحه الحاق ایران به کنوانسیون مبارزه با جرائم سازمان‌یافته فراملّی (پالرمو) را به نشست بعدی خود موکول کردند.»

در ادامه این گزارش آمده است: «امروز نیز اعضا پس استماع نظرات موافقان و مخالفان، تصمیم‌گیری نهایی را مجددا به آینده موکول کردند.»

این در حالی است که ایران برای تصمیم‌گیری در این باره دیگر وقت چندانی ندارد، چرا که، آن طور که خبرگزاری ایرنا نوشته است، نشست دوره‌ای اف‌ای‌تی‌اف قرار است یک‌شنبه هفته آینده در پاریس برگزار شود، نشستی که «قرار است کشورهای عضو درباره تمدید تعلیق ایران از لیست سیاه تصمیم‌گیری» کنند.

پس از آن که جلسه سه هفته پیش این مجمع درباره لایحه پالرمو به نتیجه نرسید، قرار بود رأی‌گیری درباره این لایحه امروز، شنبه، انجام گیرد.

به نوشته خبرگزاری رسمی ایرنا، از ۵۰ عضو مجمع، تاکنون هشت نفر مخالفت و چهار عضو در رسانه‌ها موافقت خود را با تصویب لوایح سی‌اف‌تی و پالرمو اعلام کرده‌اند.

لایحه پالرمو یکی از چهار لایحه‌ای است که دولت حسن روحانی برای خروج نام ایران از فهرست سیاه کارگروه اقدام ویژه مالی، موسوم به اف‌ای‌تی‌اف، ارائه کرده است.