پرواز هواپیمایی نروژ پس از ۷۰ روز از ایران خارج شد

هواپیمای نروژی در شیراز زمین‌گیر شده بود.

خبرگزاری رسمی ایرنا روز شنبه خبر داد که یک فروند هواپیمای شرکت «ایر شاتل» نروژ که «به علت عدم تأمین قطعه» در فرودگاه شیراز زمین‌‎گیر شده بود، نیمه شب جمعه از ایران به مقصد استکهلم، پایتخت سوئد، به پرواز درآمد.

خبرگزاری ایسنا روز جمعه، ۲۳ آذرماه گذشته، از «فرود اضطراری» یک فروند هواپیمای مسافربری به مقصد نروژ در فرودگاه بین‌المللی شیراز خبر داد.

این هواپیمای نروژی با ۱۹۲ مسافر و خدمه هنگام پرواز از دوبی به اسلو از ناحیه یکی از موتورها دچار نقض فنی شد و به ناچار در فرودگاه شیراز فرود آمد.

خدمه و مسافران این پرواز یک روز بعد با پروازی دیگر از شیراز خارج شدند، اما هواپیما به علت نبود قطعات یدکی لازم در ایران ماند.

حال این هواپیمای بوئینگ ۷۳۷ توانسته است پس از تهیه و نصب موتور جدید، پس از بیش از ۷۰ روز سرانجام از مرزهای ایران خارج شود.

به موجب تحریم‌های یک‌جانبه ایالات متحده علیه جمهوری اسلامی، ورود محصولاتی به ایران که آمریکا دست‌کم ده درصد در تولید آنها سهیم بوده منوط به مجوز وزارت خزانه‌داری این کشور است، و به نوشته ایرنا «به همین جهت هواپیمای نروژی بیش از دو ماه در فرودگاه شیراز زمین‌گیر بود».