عربستان حق شهروندی را از پسر بن لادن گرفت

حمزه بن لادن

یک روز پس از اعلام خبری از آمریکا درباره پسر کوچک اسامه بن لادن، یک روزنامه سعودی خبر داد که حق شهروندی عربستان سعودی از حمزه بن لادن سلب شده است.

به گزارش خبرگزاری فرانسه به نقل از روزنامه ام‌القرا چاپ عربستان، حکومت این کشور در آغاز هفته گذشته حق شهروندی را از حمزه بن لادن ۳۰ ساله گرفته است.

دولت ایالات متحده روز پنج‌شنبه از تعیین جایزه‌ای یک میلیون دلاری در ازای هر گونه اطلاعات در مورد محل اختفای حمزه بن لادن،‌ پسر بنیان‌گذار گروه القاعده، خبر داد.

زارت خارجه آمریکا در بیانیه‌ای که در همین زمینه منتشر کرد می‌گوید که حمزه بن لادن «در حال یافتن جایگاه رهبر» در گروه القاعده است. سازمان‌های اطلاعاتی آمریکا بیش از پیش پسر کوچک بن لادن را به عنوان جانشین بالقوه او در نظر می‌گیرند.

پسر اسامه بن لادن، طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر سال ۲۰۰۱، گاه «ولیعهد جهاد» خوانده شده و در سال‌های اخیر گزارش‌هایی از حضورش در افغانستان،‌ سوریه، عراق و حتی ایران منتشر شده است.

سال‌ها اين گمانه مطرح بود كه فرزندان اسامه بن لادن از زمان فرار رهبر گروه القاعده از افغانستان در ايران به سر مى‌برند.

در همین حال روزنامه حکومتی ام‌القرا به نقل از وزارت کشور سعودی خبر از سلب شهروندی از حمزه بن لادن داده، اما دلیل اتخاذ این تصمیم را مشخص نکرده است.

حمزه بن لادن فرزند پانزدهم از ۲۰ فرزند اسامه بن لادن و متعلق به زن سوم اوست.

یکی از برادران ناتنی حمزه سال گذشته به روزنامه گاردین گفته بود که او با دختر محمد عطا ازدواج کرده است، طراح اصلی حملات ۱۱ سپتامبر در آمریکا.