قاضی دادگاه پتروشیمی: مرجان شیخ الاسلامی پیش از رسیدن پرونده، از کشور خارج شد

قاضی پرونده «اختلاس در پتروشیمی» اعلام کرد که وکیل مرجان شیخ الاسلامی، متهم پرونده و یک متهم دیگر که از ایران خارج شده است، در دادگاه حضور دارد.

اسدالله مسعودی‌مقام در مصاحبه با خبرگزاری صداوسیما گفت که خانم شیخ‌الاسلامی «پیش از ارجاع این پرونده به دادگاه» از کشور خارج شده بود.

وی اضافه کرد: «این متهم در حال حاضر مقیم کاناداست که اقدامات قانونی در خصوص پرونده وی انجام شده است».

به گفته آقای مسعودی‌مقام، «برای این متهم و دو متهم دیگر این پرونده که در ایران نیستند وکیل در دادگاه حضور دارد».

طبق کیفرخواست طرح شده در دادگاه، اتهام «مرجان شیخ‌الاسلامی» «مشارکت در اخلال نظام اقتصادی» و «تحصیل مال نامشروع» به مبلغ ۱۶ میلیون و ۶۵۳ هزار دلار اعلام شده است.

مرجان شیخ‌الاسلامی آل آقا، مدیرعامل سابق خبرگزاری خصوصی میراث فرهنگی، از متهمان پرونده فساد اقتصادی «پتروشیمی»، مالک ۵۰ درصد شرکت «دنیز» بوده که گفته می‌شود نقش کلیدی در جابه‌جایی ارز ناشی از فروش محصولات پتروشیمی به ایران داشته است.

پرونده «فساد در پتروشیمی» که روزنامه شرق آن را «بزرگ‌ترين كلاهبرداری در تاريخ ايران» توصیف کرده است، ۱۴ متهم دارد که عمده‌ترین اتهام آنها «مشارکت و معاونت در اخلال کلان اقتصادی در حوزه پتروشیمی و توزیع ارز حاصل از صادرات محصولات پتروشیمی» ذکر شده است.

در جریان دومین جلسه دادگاه، رضا حمزه‌لو، مدیرعامل سابق شرکت بازرگانی پتروشیمی و متهم ردیف اول این پرونده، با رد اتهام‌هایش گفته بود با تشکیل این پرونده «یک سری از مهره‌ها» در دور زدن تحریم‌ها سوختند.