شیخ‌الاسلامی، از متهمان پتروشیمی، تمام اتهامات علیه خود را رد کرد

مرجان شیخ‌الاسلامی، متهم ردیف ششم در پرونده فساد پتروشیمی، در یادداشتی که روز شنبه منتشر شد تمام اتهامات فساد و پول‌شویی و اخلال در نظام اقتصادی را رد کرده و خود را بی‌گناه دانست.

خانم شیخ‌الاسلامی در این یادداشت فعالیت شرکت‌های خود در ایران و ترکیه را «قانونی» دانسته و گفت: «فعالیت این شرکت‌ها کاملاً قانونی بوده و ربطی به مقوله پولشویی و کسب درآمد از قِبل تحریم‌ها ندارد.»

او در ادامه تاکید کرد: «هیچ‌ گونه طلب یا بدهی مورد ادعای مراجع قضایی وجود ندارد و با طرف‌های قرارداد تسویه‌ حساب کامل صورت گرفته است. به علاوه، هیچ منفعتی در این بین از اختلاف نرخ ارز یا تأخیر در پرداخت وجود نداشته است.»

مرجان شیخ‌الاسلامی در ادامه «فروش محصولات پتروشیمی و اخذ پورسانت غیرقانونی» را تکذیب کرده و می‌گوید: «باید تصریح کنم که به هیچ‌ وجه به خرید و فروش این محصولات نپرداخته‌ام و در نتیجه طبعاً پورسانتی هم دریافت نکرده‌ام.»

جوابیه خانم شیخ‌الاسلامی کمتر از یک هفته پس از آن منتشر می‌شود که دادستان تهران روز سه‌شنبه اعلام کرد که هنوز بخشی از این پرونده «مفتوح» است که این بخش «سنگین» و مرتبط با متهمان «فراری»، از جمله مرجان شیخ‌الاسلامی، است.

روز چهارشنبه نیز محمدجعفر منتظری، دادستان کل کشور، اعلام کرد که در مورد «بازگرداندن خانم شیخ‌الاسلامی» که اکنون در کانادا به سر می‌برد، «دستور قضایی صادر و به پلیس بین‌الملل ابلاغ شده است».

بر اساس کیفرخواست مطرح شده در دادگاه فساد پتروشیمی، رضا حمزه‌لو، متهم ردیف اول این پرونده، به عنوان شریک تجاری مرجان شیخ‌الاسلامی در ترکیه چند شرکت تاسیس کرده است. نماینده دادستان همچنین در نخستین جلسه رسیدگی به پرونده، حمزه‌لو را متهم کرد که به برخی افراد دیگر هم دستور داده که برای دور زدن تحریم‌ها، در خارج از ایران شرکت‌هایی را تاسیس کنند.

مرجان شیخ‌الاسلامی مدیرعامل سابق خبرگزاری خصوصی میراث فرهنگی در نخستین خبر از این دادگاه به عنوان متهم ردیف ششم معرفی شد، اما در جلسات دادگاه به عنوان «شریک اصلی» رضا حمزه‌لو معرفی شده است.

او ساکن کانادا است اما به گفته قاضی پرونده «برای این متهم و دو متهم دیگر این پرونده که در ایران نیستند وکیل در دادگاه حضور دارد».

این متهم پرونده پتروشیمی در یادداشت خود می‌گوید که این وکیل تسخیری است.

هنوز از زمان برگزاری جلسه سوم این دادگاه خبر دقیقی منتشر نشده است.