روحانی: هر چه لعنت دارید بر کسی لعنت کنید که این شرایط را برای کشور به‌وجود آورد

حسن روحانی چند کشور خارجی را مسبب به وجود آمدن شرایط کنونی در ایران دانست

حسن روحانی در آخرین جلسه هیئت دولت در سال ۹۷ گفت: «هر چه لعنت دارید بر کسی لعنت کنید که این شرایط را برای کشور به‌وجود آورد.»

او چند کشور خارجی را مسبب به وجود آمدن شرایط کنونی در ایران دانست و از کسانی که به مدیریت دولت او خرده می‌گیرند انتقاد کرد. آقای روحانی در دفاع از مدیریت دولت خود، راه‌اندازی اخیر چند پروژه زیرساخت را برشمرد.

حسن روحانی در سخنان روز دوشنبه خود اضافه کرد که آمریکا، اسرائیل و هم‌پیمانان منطقه‌ای آنها در زمینه ارز و قیمت کالاها برای ایران «مشکل درست کرده‌اند».

رئیس جمهور ایران همچنین بار دیگر تکرار کرد که رهبر جمهوری اسلامی به‌طور خصوصی به او گفته که در جنگ روانی و اقتصادی رئیس‌جمهور «باید فرمانده باشد.»

این در حالی است که آیت‌الله علی خامنه‌ای، رهبر جمهوری اسلامی، هنوز مطلبی مبنی بر «فرماندهی» حسن روحانی در «جنگ» مورد اشاره وی اعلام نکرده و مشخص نیست که آیا چنین «دستوری» به سران دو قوه دیگر ابلاغ شده‌است یا نه.

به گزارش ایسنا، آقای روحانی روز دوشنبه گفت: «من یک بار به صورت خصوصی به رهبر انقلاب گفتم و یک بار هم در جمع مسئولان به رهبری گفتم که ما در شرایط جنگ روانی و اقتصادی هستیم. آیا شما قبول دارید؟ ایشان گفتند بله.»

رئیس‌جمهور ایران افزود: «من گفتم آیا شما قبول دارید در این شرایط به یک فرمانده نیاز داریم که مثل دوران دفاع مقدس همه به او کمک کنند؟ پیشنهاد من این بود که رهبری فرماندهی را قبول کنند و ما همه تابع و کنار ایشان باشیم اما ایشان گفتند ما به فرمانده نیاز داریم ولی رئیس‌جمهور باید فرمانده باشد.»

حسن روحانی روز ۱۵ اسفند نیز نقل قول مشابهی از رهبر جمهوری اسلامی ذکر کرده بود اما علی خامنه‌ای هنوز چنین موردی را تأیید یا تکذیب نکرده‌است.