سعودی‌ها تلفن مدیر آمازون و مالک روزنامه واشینگتن‌پست را «هک کردند»

جف بزوس، مدیر عامل آمازون

رئیس تیم امنیتی مدیرعامل سایت آمازون روز شنبه گفت که حکومت عربستان سعودی تلفن جف بزوس را هک و به اطلاعات خصوصی وی دسترسی پیدا کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رویترز، گاوین دی بکر گفت که این یافته بر اساس تحقیقاتی است که درباره انتشار پیام‌های خصوصی ردوبدل شده بین مدیرعامل آمازون و لورن سانچز صورت گرفته است.

خانم سانچز مجری سابق تلویزیونی است که به گفته روزنامه «نشنال انکوایر»، با جف بزوس قرار عاشقانه داشته است.

مدیرعامل آمازون ماه گذشته مالک این روزنامه را متهم کرد که با تهدید به انتشار «عکس‌های خودمانی» که گفته می‌شود وی برای خانم سانچز فرستاده، از او باج‌خواهی کرده است.

نشنال انکوایر گفته که انتشار این گزارش بر اساس مقررات و برگرفته از تحقیقات خود روزنامه بوده است.

ولی رئیس تیم امنیتی آقای بزوس در مقاله‌ای که برای سایت «دیلی‌بیست» نوشته، گفته است: «بازرسان ما و چندین کارشناس بسیار معتمد به این نتیجه رسیده‌اند که سعودی‌ها تلفن بزوس را هک کرده و اطلاعات خصوصی وی را استخراج کرده‌اند».

دی بکر افزود: هنوز مشخص نیست که امریکن مدیا، مالک روزنامه نشنال انکوایر، تا چه حد از این جزئیات مطلع بوده است.

سفارت عربستان در واشینگتن به این گزارش واکنش نشان نداده است. ولی وزارت دولتی برای امور خارجه سعودی ماه فوریه گفته بود که «مطلقا ارتباطی» با گزارش نشنال انکوایر درباره این موضوع ندارد.

بزوس مالک روزنامه «واشینگتن‌پست» است که ستون‌نویس آن، جمال خاشقجی، اکتبر پارسال در محل کنسولگری عربستان در استانبول به نحو فجیعی کشته شد. این روزنامه با جدیت کامل، گزارش قتل او و اتفاقات پس از آن را گزارش داد.