واشینگتن پست: اعطای خانه‌های میلیون دلاری و حقوق بالا به فرزندان خاشقجی از طرف حکومت عربستان

فرزندان جمال خاشقجی در دیدار اواخر اکتبر پارسال با پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی.

روزنامه آمریکایی «واشینگتن‌پست» روز دوشنبه نوشت که مقام‌های سعودی خانه‌هایی به ارزش چند میلیون دلار و هزاران دلار حقوق ماهانه به فرزندان جمال خاشقجی پرداخت کرده‌اند.

جمال خاشقجی روزنامه‌نگار منتقد سعودی و ستون‌نویس واشینگتن‌پست که ساکن آمریکا بود روز دوم اکتبر پارسال هنگام مراجعه به کنسولگری عربستان در استانبول، توسط ۱۵ مامور سعودی کشته و قطعه قطعه شد. جسد وی هنوز پیدا نشده است.

این روزنامه می‌نویسد که به چهار فرزند جمال خاشقجی- دو پسر و دو دختر- پرداخت‌هایی صورت گرفته است، چرا که عربستان سعودی در تلاش است تا «به مصالحه‌ای طولانی‌مدت با اعضای خانواده خاشقجی برسد، با این هدف که ریاض مطمئن شود آنها در واکنش‌های عمومی‌شان خویشتنداری به خرج می‌دهند».

خانه‌هایی که به فرزندان خاشقجی داده شده است روی هم رفته چهار میلیون دلار ارزش دارد و در بندر جده واقع شده است.

صلاح، فرزند بزرگ خانواده، تصمیم دارد که به زندگی خود در عربستان ادامه دهد، حال آنکه بقیه فرزندان که در آمریکا زندگی می‌کنند قصد دارند خانه‌های خود را بفروشند.

واشینگتن‌پست می‌افزاید: علاوه بر این املاک، فرزندان خاشقجی ماهانه ده هزار دلار و بیشتر دریافت کرده‌اند و این احتمال وجود دارد که ده‌ها میلیون دلار دیگر به آنها پرداخت شود.

محمدبن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، از سوی قانونگذاران آمریکایی متهم شده که در قتل این روزنامه‌نگار دست داشته است، ولی ریاض منکر این ادعا شده است.

عربستان در ابتدا ادعا کرد که هیچ اطلاعی از سرنوشت جمال خاشقجی ندارد ولی بعد مسئولیت قتل وی را به گردن «عناصر خودسر» انداخت.

دادستانی عربستان می‌گوید که ۱۱ نفر را در این ارتباط بازداشت کرده است.