مادورو دستور داد یک میلیون نفر دیگر به شبه‌نظامیان حامی دولت بپیوندند

مخالفان دولت در جریان تظاهرات شش آوریل

نیکلاس مادورو، رئیس‌جمهوری ونزوئلا که مشروعیتش به چالش کشیده شده، دستور به افزایش شمار شبه‌نظامیان حامی دولت تا یک میلیون نفر دیگر داده‌است.

خوان گوایدو، رهبر مخالفان ونزوئلا همزمان با این دستور بار دیگر از نیروهای نظامی کشورش خواست از پیروی از مادور دست کشیده و به صف مخالفان بپیوندند.

شبه‌نظامیانی که در سال ۲۰۰۸ توسط هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری پیشین ونزوئلا، تشکیل شدند، نقش عمده‌ای در پشتیبانی از دولت سوسیالیستی ونزوئلا دارند. این گروه مستقیما تحت نظارت رئیس‌جمهوری قرار دارد.

مادورو گفته قصد دارد شمار نیروهای مسلح را تا پایان سال جاری به سه میلیون نفر افزایش دهد. او مدعی شده نیروهای مسلح در حال حاضر بیش از دو میلیون نفر عضو دارند.

بحران ونزوئلا، در حالی که ابـرتورم مدت‌هاست دامنگیر اقتصاد آن شده، با قطع گسترده برق، مشکلات در آب‌رسانی و سیستم مخابرات، وارد مرحله تازه‌ای شده‌است.

مخالفان ناکارآمدی دولت را دلیل قطع برق، آب و مخابرات می‌دانند، مادورو بدون ارائه مدرکی می‌گوید این مشکلات ناشی از «خرابکاری» آمریکا‌ست.

ایالات متحده و بیش از پنجاه کشور دیگر از گوایدو حمایت می‌کنند. مادورو از حمایت روسیه، ایران، ترکیه و شماری دیگر از کشورها برخوردار است.