محسن رضایی: تروریست خواندن سپاه از سوی آمریکا بر سرنوشت اف.ای.تی.اف تاثیرگذار خواهد بود

دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: تروریست خواندن سپاه پاسداران از سوی آمریکا «بر تصویب شدن یا نشدن اف.ای.تی.اف تاثیرگذار خواهد بود».

به گزارش خبرگزاری ایرنا، محسن رضایی روز چهارشنبه چهارم اردیبهشت،‌ قرار دادن سپاه پاسداران در فهرست گروه های تروریستی از سوی آمریکا را «یک برنامه از قبل طراحی و حساب شده» دانست و گفت: آمریکا، اسرائیل و برخی کشورها «خواستند اول جزو اف.ای.تی.اف قرار بگیریم، بعد سپاه را تروریست اعلام کنند تا راه برگشتی نداشته باشیم».

محسن رضایی با اشاره به اینکه «این موضوع را از قبل به ما اطلاع داده بودند» اضافه کرد: «برای همین، روند بررسی اف.ای.تی.اف با کندی پیش رفت».

گروه ویژه اقدام مالی، اف‌ای‌تی‌ِاف، روز سوم اسفند سال گذشته در پایان نشست یک‌هفته‌ای خود در پاریس به تهران مهلت داد و اعلام کرد تعلیق ایران از لیست سیاه این گروه تا ماه ژوئن، چهار ماه دیگر، تمدید می‌شود.

این گروه تاکنون چهار بار به جمهوری اسلامی ایران فرصت داده‌ است تا با تصویب قوانین و رعایت استانداردهای جهانی از فهرست سیاه این گروه درآید.

مخالفان پیوستن ایران به مقررات اف‌ای‌تی‌اف، می‌گویند با تصویب این لوایح، راه برای اعطای کمک مالی به «حماس»، «حزب‌الله لبنان» و گروه‌های مشابه مسدود می‌شود.

موافقان پیوستن ایران به این پیمان‌نامه می‌گویند که مخالفان آن، از شفافیت اقتصادی و جلوگیری از فساد بانکی می‌ترسند.