قاتل روحانی همدانی توسط پلیس کشته شد

«بهروز حاجیلو»، فردی که به اتهام قتل روحانی همدانی روز یک‌شنبه به‌دست پلیس کشته شد

بخشعلی کامرانی صالح، فرمانده انتظامی استان همدان، روز یک‌شنبه خبر داد فردی که یک روحانی را در همدان به قتل رسانده بود «در کمتر از ۲۴ ساعت» توسط پلیس شناسایی شده و به‌دست مأموران کشته شده‌است.

ظهر دیروز یک روحانی ۴۶ ساله به نام مصطفی قاسمی در محله حاجی همدان با اسلحه کلاشنیکف به‌دست فردی کشته شد.

به گزارش خبرگزاری میزان، فرمانده انتظامی استان همدان یک روز بعد خبر داد که فرد قاتل پس از تعقیب و گریز با پلیس کشته شده است.

او توضیح داد که این فرد در ساعت ۴:۲۵ بامداد امروز توسط واحد عملیاتی یگان امداد شهرستان همدان در یکی از محلات حاشیه شهر همدان شناسایی شد که وی به محض مشاهده مأموران پلیس اقدام به تیراندازی کرد.

به گفته کامرانی صالح در درگیری مسلحانه مأموران پلیس با او که حدود ۲۰ دقیقه طول کشید وی کشته شد و دو نفر از مأموران پلیس استان نیز در این درگیری به صورت سطحی مجروح شدند.

در مورد انگیزه قتل مصطفی قاسمی خبر موثقی منتشر نشده است اما محمدجواد آذری جهرمی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات جمهوری اسلامی، در یک اظهارنظر اینستاگرامی قتل این روحانی را «یک جنایت وحشیانه و غیرانسانی» نامید و اظهار تأثر کرد و درباره قاتل او نیز نوشت که «نگاهی اگر به صفحه این جنایتکار بیاندازید، نژادپرستی در آن موج می‌زند.»

او توضیحی در مورد «نژادپرستی» قاتل این روحانی نداد.