یکی از افراد دستگیر شده در ارتباط با خبر «سهمیه‌بندی بنزین» آزاد شد

گزارش‌ها حاکی است که مسئول روابط عمومی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی یک روز بعد از بازداشتش در ارتباط با پخش خبر پروژه سهمیه‌بندی بنزین به رسانه‌ها، با قید وثیقه آزاد شده‌است.

خبرگزاری فارس گزارش داده که وی از طرف دادستانی طی روز شنبه بازداشت شد و ظهر یکشنبه ۱۵ اردیبهشت با قید وثیقه آزاد شد.

این گزارش می‌افزاید پیش از این دولت از دو خبرگزاری فارس و تسنیم به خاطر انتشار خبر آغاز سهمیه‌بندی بنزین شکایت کرده بود که با ارائه مستندات این دو خبرگزاری معلوم شد که خبر توسط خود وزارت نفت اعلام شده است.

این گزارش اشاره‌ای به نام فرد بازداشت شده نکرده‌است، اما مسئول روابط عمومی و سخنگوی شرکت پالایش و پخش، زیرمجموعه وزارت نفت، خانم زیبا اسماعیلی است و برخی رسانه‌های دیگر ایران نیز خبر بازداشت وی را منتشر کرده‌اند.

افشای طرح دولت برای سهمیه‌بندی بنزین باعث شلوغ شدن پمپ بنزین‌ها شد و دولت فوراً خبر افزایش قیمت بنزین را شایعه خواند.

عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور ایران انتشار چنین خبری را «کار بسیار خطرناکی» توصیف کرد. وی گفت «هنوز قیمت و زمان سهمیه‌بندی بنزین نهایی نشده‌است».

قرار است مقامات دولت و نمایندگان مجلس دوشنبه در صحن «غیرعلنی» مجلس موضوع سهمیه‌بندی بنزین را مذاکره کنند.

وزیر نفت: در این رابطه چندین نفر بازداشت شده‌اند

در این پیوند، بیژن نامدار زنگنه، وزیر نفت، نیز روز یک‌شنبه دربارهٔ خبر دستگیری زیبا اسماعیلی در ارتباط با اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین به دو خبرگزاری، گفت: «علاوه بر وی، چندین نفر در این رابطه بازداشت شده‌اند.»

بیژن زنگنه در گفت‌وگو با خبرگزاری تسنیم، در پاسخ به این پرسش که «آیا اقدام اخیر سخنگوی شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی در مصاحبه با خبرگزاری‌ها و اعلام خبر سهمیه‌بندی بنزین اقدامی خودسرانه بوده‌است که منجر به بازداشت وی شده؟» گفت: «من نمی‌دانم که اصلاً علت بازداشت ایشان چه بوده‌است.»

وی در پاسخ به این پرسش که «آیا علت را از مسئولان قضایی جویا نشده‌اید؟» ادامه داد: «وقتی مقام قضایی برای بازداشت شخصی اقدام می‌کند، ما قانوناً نمی‌توانیم از او دربارهٔ این بازداشت توضیح بخواهیم. البته تنها ایشان نیست در این ارتباط بازداشت شده و چندین نفر دیگر در این رابطه بازداشت شده‌اند.»