اعتراض نماینده دولت در هیات نظارت بر صداوسیما به «تخریب» علی دایی در تلویزیون

نماینده رئیس‌جمهوری ایران در شورای نظارت بر صداوسیما در نامه‌ای به دبیر این شورا، به «تخریب» علی دایی در یک برنامه تلویزیونی اعتراض کرد.

حسام‌الدین آشنا در نامه‌ای به محمد حسین صوفی، دبیر شورای نظارت بر صداوسیما، نوشت که برنامه ۲۰:۳۰ تلویزیون ایران گزارشی درباره علی دایی پخش کرده که «تصاویر انتخاب شده، فیلم‌های تقطیع شده، جملات و کلمات نریشن (گفتار فیلم) و حضور تک نفره سخنگوی سایپا در راستای تخریب» علی دایی بوده است.

وی تاکید کرد که در این برنامه «هیچ زمانی برای پاسخگویی و اعلام نظر علی دایی وجود نداشته و روایت یک طرفه‌ای علیه وی طراحی شده است».

آقای آشنا خواستار اعتراض شورای نظارت بر صداوسیما به این برنامه شد.

علی دایی پس از اخراج از سر مربی‌گری تیم سایپا، به نام اصلی مدیر عامل این باشگاه ورزشی اشاره کرده بود که بازتاب گسترده‌ای داشت.

به گفته آقای دایی، مصطفی مدبر، مدیر عامل باشگاه سایپا، پیش از این با نام سردار غفور شناخته شده بود.

نام غفور درجزی با اسم مستعار امیرمنصور بزرگیان در پرونده ترور عبدالرحمان قاسملو دبیرکل حزب دمکرات کردستان ایران مطرح بوده، واقعه‌ای که تیر ۱۳۶۸ در اتریش رخ داد.

غفور درجزی اما طی این سال‌ها نه فقط از هرگونه اظهارنظر در این باره خودداری کرده، بلکه مدتی است با نام جدید مصطفی مدبر، پست‌های مهم مدیریتی را در ورزش کشور به عهده می‌گیرد.

پس از این سخنان، تلویزیون ایران گزارشی علیه علی دایی پخش کرد.

در این گزارش، احمد محمدی، سخنگوی باشگاه سایپا، در واکنش به گفته‌های سرمربی سابق این تیم درباره پرداخت نشدن مبلغ قرارداد کارکنان، اعلام می‌کند که «بخش عمده» این قراردادها پرداخت شده است.

آقای محمدی به سخنان آقای دایی درباره هویت واقعی مدیر عامل سایپا پاسخ نداده است.

در این گزارش، خبرنگار صداوسیما نیز می‌گوید که کنار رفتن علی دایی از اکثر تیم‌ها همراه با «دعوا، مصاحبه‌های تند و توهین» بوده است.