حکم جلب و ممنوع‌الخروجی برای مهناز افشار «صحت ندارد»

مهناز افشار

در پی انتشار خبری مبنی بر صدور «حکم جلب» برای مهناز افشار، سخنگوی قوه قضاییه روز سه‌شنبه گفت که صدور حکم «جلب و ممنوع‌الخروجی» برای این بازیگر سینما «صحت ندارد».

به گفته غلامحسین اسماعیلی، «تاکنون حکم جلبی صادر نشده و به دلیل این که شخص در خارج از کشور است هنوز احضار هم اجرا نشده است».

به دنبال شکایت یک طلبه مازندرانی از مهناز افشار، وکیل خانم افشار روز جمعه خبر داد که مهناز افشار در حال حاضر در خارج از کشور به سر می‌برد و پس از بازگشت در دادسرا حاضر خواهد شد.

غفار دریاباری، طلبه‌ای جوان در مازندران، که شکایتش به صدور احضاریه برای خانم افشار منجر شده در توییتی ادعا کرده بود که از عکس او در شبکه اجتماعی توییتر سوء استفاده شده و او هیچ گفته‌ای درباره حشدالشعبی و صیغه زنان ایرانی برای آنان ندارد.

مهناز افشار، از ستارگان سینمای ایران، درباره همین گفته‌های منسوب به آقای دریاباری پیامی توییتری نوشت که جنجالی از آب درآمد.

سخنگوی قوه قضاییه ضمن اشاره به این که انتشار خبر حکم جلب برای خانم افشار نادرست بوده به اشخاص مشهوری چون او تذکر داد: «پذیرفته شده نیست از افرادی که مخاطبان خاص خود را دارند نسنجیده سخن گویند یا خدایی نکرده در میدان دشمن بازی کنند.»