ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن از کانال سوئز عبور کرد

همزمان با تشدید تنش بین ایران و آمریکا، رئیس منطقه اقتصادی کانال سوئز روز پنجشنبه اعلام کرد ناو هواپیمابر آبراهام لینکلن در مسیر عزیمت خود به خلیج فارس، از کانال سوئز عبور کرد.

به گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، مهاب ممیش به خبرگزاری رسمی دولتی مصر- منا- گفته که او صبح پنجشنبه شاهد عبور این ناو از کانال سوئز بوده است.

خبرگزاری مصر می گوید که رئیس بندر سوئز همچنین با وابسته نظامی آمریکا در این کشور دیدار کرده است که برای بررسی وضعیت این ناو به کانال سوئز سفر کرده بود.

جان بولتون، مشاور امنیت ملی کاخ سفید، روز ۱۵ اردیبهشت اعلام کرد که این کشور ناو آبراهام لینکلن و بمب‌افکن‌های بی- ۵۲ را به خلیج فارس اعزام کرده است تا پیامی «روشن و عاری از سوءتفاهم» به ایران داده باشد.

شبکه تلویزیونی سی‌ان‌ان روز چهارشنبه در گزارشی اختصاصی از پنتاگون خبر داد که «جابه‌جایی» موشک‌های کوتاه‌برد ایران از جمله دلایل اعزام نیروی آمریکایی تازه‌نفس به خلیج فارس بوده است.

جنگ لفظی مقام‌های دو کشور از زمان اعزام این ناو تشدید شده است و علاوه بر آن، تهران اعلام کرده که سطح تعهداتش را در برجام کاهش می‌دهد و آمریکا نیز بخش فولاد و صنایع معدنی ایران را تحریم کرده است.