روزنامه گاردین: توصیه به آمادگی برای جنگ در جلسه سلیمانی با شبه‌نظامیان عراق

روزنامه بریتانیایی گاردین پنج‌شنبه شب در خبری اختصاصی از جلسه فرمانده سپاه قدس ایران با گروه‌های شبه‌نظامی عراق در بغداد خبر داد.

در این گزارش آمده است که قاسم سلیمانی، فرمانده شاخه برون‌مرزی سپاه پاسداران، در این جلسه که سه هفته پیش برگزار شده از گروه‌های شبه‌نظامی شیعه عراق خواسته است که «برای جنگ نیابتی آماده شوند».

هنوز در واشینگتن و تهران هیچ مقامی به گزارش گاردین واکنش نشان نداده است، و رادیوفردا نیز به طور مستقل قادر به تایید این خبر نیست.

گاردین به نقل از «دو منبع ارشد اطلاعاتی» که به نام‌شان اشاره نکرد نوشت که این اقدام قاسم سلیمانی به نگرانی ایالات متحده در مورد در خطر بودن منافعش در خاورمیانه دامن زده است.

گزارش اختصاصی گاردین یک روز پس از آن منتشر شد که سفارت ایالات متحده در بغداد، پایتخت عراق، روز چهارشنبه در پیامی از خروج تمام کارمندان «غیراضطراری» وزارت خارجه آمریکا از این کشور خبر داد.

در واکنش،‌ دو گروه شبه‌نظامی «حرکت النجباء» و «عصائب اهل الحق» که مورد حمایت جمهوری اسلامی ایران هستند، اتهام واشینگتن در مورد وجود تهدید «قریب‌الوقوع» برای کارکنان دیپلماتیک آمریکا در عراق را رد کردند.