ظریف: «رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی» به کار ایران پایان نخواهد داد

وزیر خارجه ایران می‌گوید «رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی» به کار ایران «پایان نخواهد داد».

محمدجواد ظریف این موضع را در واکنش به توئیت دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا، بیان کرده است که روز یکشنبه گفته بود: «اگر ایران خواهان جنگ است، این به معنای پایان رسمی ایران خواهد بود. هرگز ایالات متحده را دوباره تهدید نکن!»

وزیر خارجه ایران در واکنش به این تهدید گفته است: «ایرانی‌ها هزاران سال سربلند ایستاده‌اند در حالی که متجاوزان از میان رفته‌اند. تروریسم اقتصادی و رجزخوانی‌ها برای نسل‌کشی به کار ایران پایان نخواهد داد».

وی افزوده است:‌ «دونالد ترامپ به تحریک تیم ب، امید دارد به چیزی دست یابد که اسکندر، چنگیز و دیگر متجاوزین در آن ناکام بوده‌اند».

«تیم ب» اشاره به جان بولتون مشاور امنیت ملی کاخ سفید، محمد بن سلمان ولیعهد عربستان سعودی، محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل دارد، عنوانی که آقای ظریف قبلا در رابطه با آنها به‌ کار برده بود.

آقای ظریف خطاب در ادامه به رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است:‌ «هرگز یک ایرانی را تهدید نکن. احترام را امتحان کن- کارساز است!»

تنش میان ایران و آمریکا از ۱۸ اردیبهشت پارسال که دونالد ترامپ از توافق شش قدرت هسته‌ای با تهران کنار کشید وارد فضای خصمانه‌تری شده است و علاوه بر اعمال مجدد تحریم‌های ایران از سوی واشینگتن، سپاه پاسداران نیز در فهرست سازمان‌های تروریستی ایالات متحده قرار گرفته و جنگ لفظی میان رهبران دو کشور طی هفته‌های اخیر تشدید شده است.

آمریکا همچنین در واکنش به آنچه که «تهدیدهای ایران» خوانده است، ناوهواپیمابر آبراهام لینکلن و چند فروند بمب‌افکن «بی- ۵۲» را به منطقه اعزام کرده است.