حسین هدایتی به بازگرداندن نیم تریلیارد تومان به بانک سرمایه محکوم شد

حسین هدایتی، از سرمایه‌گذاران فوتبال در ایران و از بزرگ‌ترین متهمان «اخلال اقتصادی»، به ۲۰ سال حبس و بازگرداندن نیم تریلیارد تومان به بانک سرمایه محکوم شد.

خبرگزاری رسمی ایرنا روز سه‌شنبه به نقل از سخنگوی قوه قضاییه خبر داد که آقای هدایتی «به جرم اخلال عمده در نظام اقتصادی کشور به ۲۰ سال حبس، محرومیت دائم از مشاغل دولتی، رد مال به مبلغ ۴٨٨میلیارد تومان به بانک سرمایه و ٧۴ ضربه شلاق در انظار عمومی محکوم شد».

حسین هدایتی که به «عابربانک [تیم] پرسپولیس» معروف است در کیفرخواست پرونده متهم شده بود که «به ازای اصل و تأخیر در بازپرداخت» وام‌هایی که از بانک‌ها از جمله «بانک سرمایه دریافت» کرده، ۱۵۰۰ میلیارد تومان به آنها بدهکار است.

وی همچنین متهم بود که از طریق شرکت‌های صوری بخشی از این وام‌ها را دریافت کرده و برخی از وثیقه‌هایی که برای دریافت وام سپرده گذاشته است، با پرداخت رشوه ۱۳ برابر کمتر از میزان اعلام شده ارزش دارد.

سهامدار اصلی بانک سرمایه، صندوق ذخیره فرهنگیان است که ۴۷ درصد سهام آن را در اختیار دارد و پرونده فعلی نیز پس از کشف فساد در این صندوق به جریان افتاد.

طبق گزارش مهر، پرونده بانک سرمایه «۴۰۰ متهم دارد و بر اساس مستندات پرونده بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان از سرمایه فرهنگیان کشور به یغما رفته است».